ویزای طلایی امارات متحده عربی

واجدان شرایط امکان اخذ اقامت ده‌ساله را خواهند داشت

دولت امارات با انعطاف‌پذیر کردن سیاست صدور ویزا، امکان اقامت طولانی‌تری را برای برخی از سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان ارائه می‌دهد - GIUSEPPE CACACE / AFP

نخست‌وزیر امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور قصد دارد بر اساس سیستم ویزای «طلایی» به متخصصان و دارندگان مدرک دانشگاهی، اقامت ۱۰ ساله اعطا کند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در اعلامیه خود گفت: «همه دارندگان مدرک دکترا، پزشکان و مهندسان کامپیوتر، الکترونیک، برنامه‌نویسی، برق و بیوتکنولوژی واجد شرایط هستند.»

همچنین، افرادی که دارای مدرک تخصصی در زمینه هوش مصنوعی، کلان داده و اپیدمیولوژی هستند، محققان، دانش‌آموزان دبیرستانی ساکن در امارات متحده عربی که رتبه‌های برتر در این کشور را دارند، دانشجویان برخی از دانشگاه‌ها که معدل بالاتر از ۳.۸ دارند نیز، واجد شرایط هستند.

به طور معمول افراد خارجی در امارات متحده عربی دارای ویزای کوتاه‌مدت هستند که باید سالانه تمدید شود و تا پایان مدت قرارداد کاری یا تحصیلی، معتبر است. اما دولت طی دو سال گذشته سیاست صدور ویزا را انعطاف‌پذیرتر کرده و اقامت طولانی‌تری را برای برخی از سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان ارائه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سال ۲۰۱۸، امارات نخستین برنامه صدور اقامت‌های بلندمدت خود را برای سرمایه‌گذاران، مدیران ارشد، دانشجویان و نخبگان آغاز کرد. به نظر می‌رسد در برنامه جدید، دامنه افرادی که امکان کسب اقامت بلندمدت دارند، افزایش‌یافته است.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای مهم در خاورمیانه است که به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و تاجران در جهان شناخته می‌شود. این کشور در ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که به بازنشستگان خارجی که توان تأمین مالی خود را داشته باشند، ویزای پنج‌ساله می‌دهد که قابل تمدید نیز هست.

علی‌رغم همه‌گیری کرونا و کاهش فروش نفت، امارات قصد دارد با برنامه‌هایی نظیر جذب گردشگر و تأکید بر تجارت، روند رشد اقتصادی خود را حفظ کند. تولید ناخالص ملی امارات در سال جاری، به بیش از ۴۷۵ میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود با حفظ روند رشد فعلی، تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کند.

بیشتر از جهان