انگلستان مقابل اسکاتلند در مسابقات جام‌ ملت‌های اروپا

اتحادیه فوتبال امیدوار است که این مسابقه با حضور تماشاچیان در استادیوم ومبلی همراه باشد

مسابقات جام ملت‌های اروپا قرار است به میزبانی ۱۲ شهر برگزار شود- ANDREJ ISAKOVIC / AFP

با انتشار خبر موفقیت در تولید واکسن ویروس کووید-۱۹ و تغییراتی که در چشم‌انداز برگزاری مسابقات دشوار جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ ایجاد کرده بود، اتحادیه فوتبال امیدوار است که شمار محدودی تماشاگر بتوانند در مسابقه میان انگلستان و اسکاتلند در یورو ۲۰۲۰ حضور داشته باشند.

این مسابقات قرار است به میزبانی ۱۲ شهر برگزار شود، که طبیعتا در زمانی که جهان درگیر یک بیماری همه‌گیر است، دشوارتر می‌شود. یوفا به دنبال گزینه‌هایی برای انجام این کار از جمله میزبان‌های تک کشوری است و پیش‌بینی می‌شود که طی دو ماه آینده به نتایج قطعی دست پیدا کند. اتحادیه فوتبال بسیار خوشبین است که «ومبلی» در نهایت بتواند مسابقات تعیین‌شده خود را برگزار کند.

نتایج به دست آمده در شامگاه پنجشنبه، اطمینان داد که اسکاتلند در ۱۸ ماه ژوئن، در تکرار مسابقه دو تیم در مسابقات یورو ۹۶ در ورزشگاه «ومبلی» در مقابل انگلستان قرار می‌گیرد و این نهاد نظارتی در حال بررسی تمام گزینه‌ها برای راه دادن تماشاچیان به داخل ورزشگاه است حتی اگر گفته شود که پر کردن تمامی صندلی‌های ورزشگاه غیرقابل قبول است.

این برنامه‌ریزی‌ها، همکاری با گروه فناوری و نوآوری ورزشی دولت را نیز شامل می‌شود. گروهی که در ماه سپتامبر برای تحقیق درباره راه‌حل‌های بالقوه بازگرداندن طرفداران به داخل ورزشگاه و امکاناتی چون انجام تست کووید-۱۹ در بیرون از استادیوم و مناطق اطرافش، تشکیل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ایده‌ها همگی در مراحل اولیه هستند و پیش‌بینی می‌شود که در پی شرایط مختلف ممکن است طی چند ماه آینده و به ویژه با آمدن واکسن، دستخوش تغییراتی عمده شود. در هر صورت یوفا باید برنامه‌ای ارایه دهد که برای چندین وضعیت مناسب باشد تا کار لجستیک برای تیم‌های واجد شرایط، آغاز شود.

اتحادیه فوتبال، در تلاش برای یافتن جایگزین «گرگ کلارک» به عنوان مدیر، یافتن یک فرد «مشابه سفیر» را در اولویت قرار خواهد داد که قبلا در زمینه فوتبال کار کرده باشد. این انتصاب برای اتحادیه فوتبال «روشن‌کننده» خواهد بود به ویژه با توجه به ماهیت این فرد ۶۳ ساله، به دنبال یک رشته شکایات مناقشه‌برانگیز در جلسات استماع دولتی. در حال حاضر بعید است که این سمت به یک فوتبالیست سابق برسد اما این نهاد، به لزوم داشتن بازیکنان سابق در هیئت و همچنین تنوع بیشتر افراد، واقف است.

اتحادیه فوتبال برای آن که فهرست نهایی متنوع‌تری داشته باشد، از متخصصان پیشنهاددهنده‌ فراتر از حوزه‌های معمول همیشگی استفاده خواهد کرد. بسیاری، «سو کمپبل»، رییس سابق ورزش بریتانیا، را رقیب اصلی این سمت می‌دانند.

مدیر جدید هرکس که باشد، باید برای میزبانی قهرمانی اروپا در مسابقات مردان و زنان و همچنین میزبانی بالقوه جام جهانی ۲۰۳۰ پیشگام باشد.

این آخرهفته «بت‌فیر» یک شرط مجانی ده پوندی درنظر گرفته است که در لیگ برتر، وقتی ده پوند روی همان بازی شرط‌‌‌بندی می‌کنید، ارایه می‌شود. شرایط آن از این قرار است:‌ حداقل ده پوند شرط «سیم گیم مولتی» روی هر کدام از مسابقه لیگ برتر از جمعه تا یکشنبه. شرط مجانی برای ۷۲ ساعت معتبر است که در شرط‌های دیگر حساب می‌شود و دریافت نقدی  را شامل نمی‌شود.

© The Independent

بیشتر از ورزش