اعطای شهروندی افتخاری شهر بولونیا ایتالیا به نسرین ستوده

دو بنیاد بین المللی نیز همزمان خواستار آزادی دائمی نسرین ستوده وکلیل زندانی در ایران شدند

چند روز بعد از آزادی وی از زندان، رضا خندان همسر خانم ستوده خبر از ابتلای وی به کرونا در زندان داد- BEHROUZ MEHRI / AFP

شهردار بولونیا در ایتالیا شهروندی افتخاری این شهر را به نسرین ستوده، وکیل زندانی در ایران، اهدا کرد. 

همزمان اعضای انجمن قلم در آلمان و آمریکا و همین طور «بنیاد زیست صحیح» که به « جایزه نوبل آلترناتیو» شهرت دارد، روز پنج‌شنبه در پیامی خواستار آزادی بی قید و شرط و دائم نسرین ستوده شدند.

پیشتر هم کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا از آزادی نسرین ستوده ابراز خوشحالی کرده بود.

نسرین ستوده که به گفته سازمان زندان‌ها برای گذراندن حکم ۱۲ سال حبس خود در زندان به سر می‌برد هفته گذشته از ندامتگاه شهرری معروف به زندان قرچک ورامین به طور موقت و برای گذراندن مرخصی آزاد شد. چند روز بعد از آزادی وی از زندان، رضا خندان همسر خانم ستوده خبر از ابتلای وی به کرونا در زندان داد و نوشت نسرین در روزهای آخر زندانی بودنش گفت که ویروس کرونا به بند آن‌ها رسیده است و از همین رو تلاش برای آزادی زودتر وی ادامه داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«بنیاد زیست صحیح» در توییتی امروز پنجشنبه نوشت:« نسرین ستوده، به جرم حمایت برای حقوق بشر به یک زندان ناعادلانه محکوم شد. وی برای مرخصی پزشکی به طور موقت آزاد شده است. اکنون ما باید برای حمایت از نسرین بایستیم. برای درخواست آزادی بدون قید و شرط و دائمی نسرین به ما بپیوندید.»

انجمن قلم آلمان نیز هم‌زمان در توییتی اعلام کرد : «ما به دعوت بنیاد زیست صحیح و انجمن قلم آمریکا به این حرکت ملحق میشویم. نسرین ستوده نویسنده ایرانی، وکیل حقوق بشر و فعال حقوق زنان باید بدون قید و شرط و به صورت دائم آزاد شود.»

نسرین ستوده در آخرین پرونده خود به تبانی علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و اهانت به مقامات ارشد حکومت ایران  متهم و به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد اما بر اساس قانون مجازات اسلامی ۱۲ سال از این حکم اجرا می‌شود.

بیشتر از