دادگاه مهراوه خندان برگزار شد

فشار بر خانواده نسرین ستوده همچنان ادامه دارد

دادگاه مهراوه خندان، دختر نسرین ستوده برگزار شد - عکس شبکه اجتماعی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهراوه خندان، فرزند نسرین ستوده روز گذشته در شعبه ۱۱۷۵ مجتمع قضایی قدس برگزار شد.

هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به نقل از رضا خندان، پدر مهراوه می‌نویسد: «وکلای محترم پرونده، آقای مصطفی نیلی و خانم شادی حلیمی و نیز مهراوه دفاعیات خود را ارائه کردند. قاضی پرونده از شاکیان خواست که سی دی حاوی ویدئوی سالن ملاقات در روز موردنظر را ارائه کنند؛ بنابراین مقرر شد تا روز شنبه فیلم دوربین مداربسته سالن ملاقات تحویل داده شود تا قاضی پرونده بر اساس آن و سایر دلایل موجود در پرونده اقدام به صدور رأی نماید.»

دلیل تشکیل این پرونده برای دختر خانم ستوده آن است که او در یک ملاقات با مادرش، به دلیل عدم رعایت حجاب مدنظر مسئولان زندان، مورد شماتت یکی از مأموران قرار می‌گیرد که این موضوع با واکنش مهراوه روبه‌رو می‌شود.

به همین دلیل، فاطمه حسن‌پور، به‌عنوان مأمور زندان از او شکایت می‌کند. در همین رابطه آقای خندان گفت: «از سوی دیگر به‌موازات جلسه دادگاه، مددکار زندان قرچک و نماینده قضایی زندان اوین درخواست سازش و انصراف از پرونده را داشتند که مورد موافقت مهراوه قرار نگرفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر نیز مهراوه خندان و پدرش ممنوع‌الخروج شده بودند. همچنین آقای خندان در مرداد سال جاری خبر داد که حساب‌های بانکی او را با حکم دادستان و در راستای فشار اقتصادی و فروپاشی خانواده‌اش بسته‌اند.

به گفته آقای خندان این قبیل کارها به‌منظور «فشار بر خانواده او صورت می‌گیرد تا نسرین ستوده را وادار به عقب‌نشینی کنند».

نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ در خانه خود بازداشت و در مجموع به ۳۸ سال زندان با ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد.
او به دلیل «غیرقابل اصلاح بودن نظام فعلی»، خواهان برگزاری رفراندوم به‌منظور تغییر حکومت به یک نظام پارلمانی سکولار شده بود.

بیشتر از