توصیه جیمی کاراگر: منچستر یونایتد پل بوگبای بی‌انضباط و بی‌خاصیت را بفروشد

پل پوگبا سال ۲۰۱۶ از یوونتوس به منچستر منتقل شد

پوگبا اخیرا در هماهنگی با تیم‌ دچار مشکل شده است- FRANCK FIFE / POOL / AFP

جیمی کاراگر عملکرد پل پوگبا در منچستریونایتد را ناامیدکننده و فاقد اثرگذاری می‌خواند و می‌گوید که باشگاه باید به فکر فروش او باشد زیرا او با ترکیب تیم جور نیست. 

این بازیکن فرانسوی در سال ۲۰۱۶ از یوونتوس به منچستر منتقل شد. اما تاکنون فقط دو جام را با تیم برده است که هیچ کدام جزء جام‌های مهم فوتبال به حساب نمی‌آیند. یکی جام لیگ و دیگری لیگ اروپا که یک سال پس از پیوستن او به تیم، نصیب منچستر شد. 

پوگبا اخیرا در هماهنگی با تیم‌ دچار مشکل شده است و منتقدان بر این باورند که او نقش عمده‌ای در بازی‌های منچستریونایتد ایفا نمی‌کند. 

کاراگر احساس می‌کند که پوگبا در تمام مدت حضورش در این باشگاه، صرف نظر از ترکیب و مدیریت تیم، فاقد اثرگذاری بوده است. وی می‌گوید اگر او قدرت تصمیم‌گیری ‌داشت، سعی می‌کرد تابستان سال آینده این بازیکن ۲۷ساله را بفروشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاراگر به تاک‌اسپورت گفت: «او احتمالاً در هیچ موقعیتی که مربیان مختلف او را در آن قرار داده‌اند، خوب عمل نکرده است. 

آیا او را در تیم منچستریونایتد انتخاب می‌کنم؟ نه. او شهرت زیادی دارد و کارمزد انتقالش نیز بالا است. اما به نظر من او بازیکن خوبی نیست. 

مردم می‌گویند او قهرمان جام جهانی شده است و من این را می‌فهمم. وقتی او وارد تیم شد، فکر کردم ممکن است مانند [فرانک] لمپارد در چلسی، [استیون] جرارد در لیورپول، یایا توره در منچسترسیتی اثرگذار باشد. آن بازیکنان تیم‌های خود را به قهرمانی‌ها و جام‌های اروپا رساندند.

هنگامی که شما به عنوان بازیکنی شناخته می‌شوید که می‌تواند منچستریونایتد را به سطح بالاتری برساند، البته این فشار زیادی بر روی شما می‌گذارد. ولی انتظار این بود که به رغم این فشارها او چنان موفقیتی برای منچستر به ارمغان آورد. 

این اتفاق با او در منچستریونایتد رخ نداده است. اگر به من ‌بود من او را به تیم دیگر واگذار می‌کردم.» 

فعلاً برنامه‌ای برای فروش پوگبا در کار نیست، اما به بازی گرفتن او برای سولسکایر مساله‌ای است که او هنوز نتوانسته است حل کند.  

مربی منچستر با انتخاب تاکتیک خط میانی الماس پوگبا را به بازی گرفت، اما هنوز هماهنگی او با برونو فرناندز از نظر حفظ تعادل تیم مشکل‌ساز است. 

کاراگر خاطرنشان کرد که بعید است اوضاع خودبه‌خود اصلاح شود، زیرا فرناندز به احتمال زیاد قادر نیست مانند امثال فرد و اسکات مک تومینای کار دفاعی ارائه دهد. این بدین معنی است که او و پوگبا مکمل هم نیستند. 

«آن‌ها احتمالاً دو تا از بی‌انضباط‌‌ترین بازیکنان لیگ برتر هستند. 

شما ممکن است بتوانید با یکی از این دو کار کنید، اما نمی‌توانید از هر دو بازی بگیرید، یا این یا آن. به اعتقاد من پوگبا و فرناندز نمی‌توانند در یک تیم بازی کنند. به نظر من باید فرناندز را نگه داشت. او از زمان پیوستن به تیم واقعا خوب بازی کرده است. 

اگر به من ‌بود، پوگبا را می‌فروختم تا پولی را که صرف خریدش شده است، پس بگیرم.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش