استعفای رئیس پلیس شهری در ایالت آرکانسا در پی درخواست مرگ برای دموکرات‌ها در شبکه اجتماعی

او در یک رشته پیام، خواهان «مرگ برای همه دموکرات‌های مارکسیست» شد

شادی طرفداران جو بایدن از پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا- Sergio Flores / AFP

یک رئیس پلیس در ایالت آرکانسای آمریکا پس از نشر پیامی در یک برنامک شبکه اجتماعی دست راستی که در آن خواهان «مرگ همه دموکرات‌ها» شده بود، استعفا کرد. 

پست‌های لنگ هولند در برنامک «پارلر» پربیننده شد و محکومیت کاربران شبکه‌های دیگر از جمله توییتر را در پی آورد. 

شهردار شهر مارشال، شهر کوچکی که آقای هولند رئیس پلیسش بود، تایید کرد که او در پاسخ به این انتقادها استعفا کرده ‌است. 

آقای هولند پیام خود را اندکی پیش از اعلام پیروزی جو بایدن نشر داد. رئیس پلیس ادعا کرد که انتخابات «دزدیده شده» و خواهان خشونت علیه دموکرات‌ها شد. 

او در یک رشته پیام، خواهان «مرگ برای همه دموکرات‌های مارکسیست» شد و گفت: «اسیر نگیرید و کسی را زنده باقی نگذارید.» 

در پیام دیگری گفت: «دموکرات‌ها بعد از کاری که کرده‌اند حق زندگی در جمهوری [آمریکا] را ندارند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش روزنامه «آرکانسا دموکرات-گزت» یک پیام حذف شده دیگر آقای هولند شامل تصویری دستکاری شده از باراک اوباما، هیلاری کلینتون و نانسی پلوسی در لباس نارنجی‌رنگ زندانیان بود. 

او نوشت: «دعا می‌کنم که همه کسانی که در این عکس هستند از چوبه دار آویخته شوند و بعد در خیابان‌ها کشیده بشوند و بعد چهار شقه بشوند!» 

بنا به گزارش‌ها، آقای هولند در ابتدا هر تخلفی را انکار کرد و گفت که حساب کاربری‌اش جعلی است. اما بعد در مواجهه با شهردار، اذغان کرد که کار خودش بوده است. 

کوین الیوت، شهردار مارشال در بیانیه‌ای گفت: «شهر مارشال قویا اعمال آقای هولند را در پیام‌هایش در شبکه‌های اجتماعی محکوم می‌کند. جامعه شهر مارشال به هیچ شکل از زورگویی یا تهدید به خشونت علیه کسی با هر گرایش سیاسی حمایت نمی‌کند. ما [این اعمال را] محکوم می‌کنیم!» 

«پارلر» برنامکی شبیه توییتر است که خود را «پایگاه آزادی بیان» توصیف می‌کند که در آن «کاربران می‌توانند آزدانه حرف بزنند و نظرشان را بیان کنند». این برنامک در میان راست افراطی و نظریه‌پردازان توطئه محبوب است و از زمانی که فیس‌بوک و توییتر شروع به مقابله با اطلاعات کذب کردند – و از جمله پیام‌های گمراه ‌کننده دونالد ترامپ را نشانه‌گذاری کردند – کاربران محافظه‌کار را به خود جلب کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان