آیا ترامپ اعتراض به نتیجه انتخابات را به خیابان می‌کشاند؟

اکسیوس: ترامپ هم‌زمان با مبارزه در دادگاه، اطلاعات غلط درباره نتایج پخش می‌کند

دونالد ترامپ در توییت روز شنبه‌اش به دروغ ادعا کرد برنده انتخابات است- ٖ Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد عصبانیتش را به خیابان‌ها تسری دهد. 

پس از شکست ترامپ در انتخابات مقابل جو بایدن رییس جمهور منتخب، گزارش جدیدی نشان می‌دهد آقای ترامپ می‌خواهد در ایالت‌های مختلف کارزارهای خیابانی به راه بیاندازد و هم‌زمان صحت فرایند انجمن گزینندگان را در دادگاه پیگیری کند. 

به گزارش روز یکشنبه آکسیوس، رییس جمهور آگهی ترحیم رأی‌دهندگانی را نشان خواهد داد که او مدعی است با آن که مرده بوده‌اند در انتخابات ۲۰۲۰ به اسمشان رأی به صندوق انداخته‌اند. 

طبق داده‌ها و تحقیقات بسیار گسترده و نظام‌مند ثابت شده است که آرای پستی کاملاً بری از هرگونه تقلب بوده است، بدین ترتیب ادعاهای دروغین آقای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات مخصوصاً در رأی‌های پستی هیچ پایه و اساس واقعی و مستندی ندارد. 

قضات فدرال آخرین تلاش‌های رییس جمهور برای توقف شمارش آرا را در جورجیا و پنسیلوانیا خنثی کردند و توییتر ادعاهای دروغینش درباره انتخابات را سانسور کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ در توییت روز شنبه‌اش به دروغ ادعا کرد برنده انتخابات است و با حروف بزرگ نوشت: «من با اختلاف زیاد برنده این انتخاباتم!» بلافاصله پس از آن و بعد از اعلام قطعی و رسمی نتایج انتخابات، آقای بایدن اولین نطق بزرگ تلویزیونی‌اش را انجام داد. 

یکی از مشاوران کارزار انتخاباتی ترامپ در مصاحبه با آکسیوس گفت گروه حامیان انتخاباتی رییس جمهور در دور دوم قصد دارند به زودی پیامک‌هایی حاوی «نشست‌های مرتب خبری، اخبار اقدام قانونی او در این زمینه و البته مطالبی مانند نکات مهم گفت‌وگوها و دعوت از افراد مهم برای صحبت در تلویزیون» برای مردم بفرستند. 

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد کارزار ترامپ همچنان به جذب بودجه برای پیگیری اقدام قانونی رییس جمهور علیه فرایند انجمن گزینندگان ادامه خواهد داد. در واقع این کارزار تاکنون نیز با فرستادن رایانامه‌هایی برای حامیانش از آنان خواسته برای پرداختن هزینه‌های دادگاه در ایالت‌هایی مانند آریزونا، پنسیلوانیا و جورجیا کمک مالی کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان