گام بعدی مایک پنس چیست؟

پنس از زمان تغییر نتایج انتخابات علیه حزب جمهوری‌خواه، چندان در انظار ظاهر نشد

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا- JEFF KOWALSKY / AFP

به نظر می‌رسد مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا که در طول ماه‌ها فعالیت انتخاباتی و نیز ساعات پس از نیمه شب روز بعد از انتخابات کنار آقای ترامپ ایستاد، اکنون آماده رفتن به مرخصی است. 

آقای پنس از هنگامی که نتایج انتخابات رفته رفته علیه حزب جمهوری‌خواه برگشت، چندان در انظار ظاهر نشد و اکنون به گزارش آسوشیتدپرس برای یک «سفر خصوصی» راهی جزیره «سَنی بل» فلوریدا شده است.  

به گفته اداره هوانوردی فدرال، انتظار می‌رود آقای پنس تا روز یکشنبه در فلوریدا بماند. تا این لحظه دفتر آقای پنس در مورد برنامه سفر او اظهارنظر نکرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفر آقای پنس در گرماگرم خودداری دونالد ترامپ از پذیرش شکست و چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیش‌بینی‌ها حاکی از پیروزی جو بایدن، رقیب انتخاباتی او است. به همین گونه به نظر می‌رسد تقویم کاری آقای پنس هم خالی است و از روز بعد اعلام پیروزی آقای بایدن و کامالا هریس نیز خالی بوده است.  

هرچند آقای پنس خواست آقای ترامپ را مبنی بر این که «هر برگه انتخاباتی باید خوانده شود» تکرار کرد اما هنوز در مورد اتهام تقلب در انتخابات اظهارنظر نکرده است. 

آقای پنس روز دوشبنه در توییتی نوشت: «امروز به تیم معاونت ریاست جمهوری گفتم که این هنوز پایان کار نیست و این پایان کار نیست. رییس‌جمهور دونالد ترامپ هرگز از مبارزه برای ما دست برنداشت و ما هم به مبارزه ادامه خواهیم داد. تمام آرای قانونی خوانده شود.» 

در واقع، آقای پنس از هنگامی که نتایج آرای ایالات عمده اعلام شد تا روز دوشنبه که تولید واکسن جدید کرونا را نتیجه همکاری با دستگاه رهبری ترامپ عنوان کرد، توییت نکرده بود. اما شرکت تولید داروی «فایزر» که واکسن جدید ویروس کرونا را تولید کرده است، خاطرنشان کرد که کار پژوهش و تولید واکسن ارتباطی با دولت آمریکا ندارد. 

فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایشات مقدماتی نشان می‌دهد که این واکسن تا ۹۰ درصد در مقابل کووید-۱۹ موثر است.   

آقای پنس در توییتی نوشت: «خبری بسیار مهم: به لطف همکاری میان بخش خصوصی و دولتی که رییس‌جمهور دونالد ترامپ مبتکر آن بوده، فایزر اعلام کرده که آزمایش واکسن ویروس کرونای تولیدی این موسسه موثر است و در ۹۰ درصد داوطلبان از بروز عفونت جلوگیری کرده است.» 

دکتر کاترین یَنسِن، رئیس اداره تولید واکسن فایزر به نشریه نیویورک تایمز گفت: «ما هرگز بخشی از برنامه وارپ اسپید (برنامه دولت برای سرمایه‌گذاری روی پژوهش‌های واکسن کرونا) نبوده‌ایم… ما هرگز از دولت آمریکا یا هر دولت دیگری وجه دریافت نکرده‌ایم.» اما این شرکت بعدا تایید کرد که دولت آمریکا برای دریافت واکسن به این شرکت پیش‌پرداخت کرده است.  

به گزارش نیویورک تایمز احتمال دارد آقای پنس پس از اقامت در فلوریدا به منظور تقویت مواضع سناتور دیوید پردو و کلی لوفر در پیشاپیش رقابت‌های ماه ژانویه به ایالت جورجیا عزیمت کند. 

عزیمت آقای پنس به فلوریدا با عبور طوفان «اتا» در منطقه و جاری شدن سیل در جنوب این ایالت هم‌زمان شده است. پیش‌بینی شده است که جزیره «سنی بل» دست کم تا روز جمعه دستخوش باد و باران خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان