کارگران هفت تپه وثیقه ندارند، آزاد نمی‌شوند

تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه که به دلیل تعویق در پرداخت حقوق خود اعتراض کرده بودند، در بازداشت به سر می‌برند

دادستانی شوش تایید می‌کند که کارگران به دلیل نداشتن وثیقه در زندان خواهند ماند- عکس از پایگاه خبری بهار

تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که چند روز پیش به دلیل تجمع مقابل در این کارخانه بازداشت شده بودند به دلیل ناتوانی مالی از پرداخت وثیقه هنوز در زندان به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با تایید خبر بازداشت تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه گفت که این افراد با راه‌اندازی تجمعات کارگری و ایجاد هیاهو جلوی در کارخانه و ممانعت از ورود مدیرعامل، باعث ایجاد ناآرامی و اغتشاش شدند که با دستور قضایی قاضی کشیک بازداشت شدند لذا با توجه به ‌عدم توانایی ارائه وثیقه درنظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

اعتراض‌های کارگران نیشکر هفت تپه طی دهه اخیر همواره خبرساز بوده است. اعتراض‌ها از دیرکرد در پرداخت حقوق کارگران آغاز شده است و در حال حاضر نیز «لغو خصوصی‌سازی»، «پرداخت سه ماه حقوق معوق»، «بازگشت به کارِ کارکنان اخراجی» و «تمدید دفترچه بیمه» از جمله خواسته‌های کارگران هفت‌تپه عنوان می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش، مصطفی نظری در مورد پرداخت حقوق معوقه کارگران هفت تپه به ایسنا گفت، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حقوق خود را تا مردادماه دریافت کردند و مابقی حقوق آنان نیز با پیگیری‌های صورت گرفته به تدریج پرداخت می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با اشاره به دستور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در خصوص نامیدن سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید و تاکید رییس قوه قضاییه در مورد حمایت از تولید و این که الان فصل تولید و بهره‌برداری کارخانه است توضیح داد: «با هرگونه ایجاد ناامنی و ممانعت از تولید، برخورد قانونی مناسب می‌شود.»

دادستان عمومی و انقلاب شوش اضافه کرد: «حقوق و دستمزد شهریورماه کارگران آماده شده است و به زودی پرداخت می‌شود و تا پایان سال پرداخت حقوق‌ها به روز انجام می‌شود.»

بیش از شش روز از دستگیری کارگران معترض به عدم‌پرداخت حقوق و دستمزد چندماهه خود می‌گذرد. روز گذشته نیز گروهی از کارگران این کارخانه با تجمع و سردادن شعار در حمایت از کارگران بازداشتی خواستار آزادی آن‌ها شدند. این در حالی است که دادستانی شوش تایید می‌کند که کارگران به دلیل نداشتن وثیقه در زندان خواهند ماند.

بیشتر از