سوسیس و همبرگر را فراموش کنید، پنیر را عشق است

سالاد برنج قرمز با پنیر کبابی از لذیذترین خوراک‌های دوستداران منقل است

پنیر کبابی برای گیاه‌خوارانی که محصولات لبنی نمی‌خورند هم مناسب است و طعمی نمکین به سالاد می‌دهد در عین حال زیر دندان هم می‌آید - Pixabay

شاید غذای گوشتی گل سرسبد دورهمی ناهار تابستانی باشد اما این مخلفات و پیش‌غذاها هستند که دل از همه می‌برند. کباب که اصولاً پای ثابت دورهمی کباب‌خوری است، پس باقی مخلفات بخت آن را پیدا می‌کنند که خود را نشان بدهند. بیاییم با بازی با رنگ و بافت این غذاهای جانبی کمی به سفره خود تنوع بدهیم. 

پیش‌غذا به ویژه وقتی به داد آدم می‌رسد که «نیم‌پز» و «خام» برای شخص پای منقل فحش ناموسی محسوب شود و طرف بی‌رحمانه به جان سوسیس‌ها و همبرگرها افتاده باشد که تا می‌تواند کباب‌شان کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تازه پیش‌غذا کورسوی امیدی هم برای گیاه‌خواران گرسنه‌ای است که فکر می‌کنند کاش غذایشان را با خود آورده بودند یا قبل از آمدن ته‌بندی کرده بودند. 

این سالاد برنج قرمز بسیار مناسب فصل تابستان است. اگر تا به حال برنج قرمز نپخته‌اید حتماً امتحانش کنید. بافت این برنج دانه‌ای و ترد است و سرد و گرمش خوردنی است. برای استفاده در سالاد به قدر کافی سفت است و وا نمی‌رود و با کمی روغن و مایعات ترش خوب می‌شود. 

برنج قرمز بافت جالبی دارد و با بسیاری از طعم‌ها خوب می‌شود از جمله با آجیل و برگه میوه. زمان پخت برنج قرمز کمی بیشتر از برنج سفید است اما می‌توان از صبح اول وقت آن را بار گذاشت و بعد از پختن در یخچال نگه داشت تا وقتی که مهمان‌های گرسنه سر برسند. 

پنیر کبابی برای گیاه‌خوارانی که محصولات لبنی نمی‌خورند هم مناسب است و طعمی نمکین به سالاد می‌دهد در عین حال زیر دندان هم می‌آید. 

سالاد برنج قرمز با پنیر کبابی

راهنمای پخت برنج را هم نوشته‌ام، اما ممکن است برای انواع برنج متفاوت باشد، پس سعی کنید طبق راهنمای روی بسته عمل کنید. برنج من مال سجیانو است و در دره پوی ایتالیا تولید شده است اما برنج قرمز کامارگوی فرانسه و نوع تایلندی آن نیز در بازار موجود است. 

مواد لازم برای چهار نفر یا بیشتر (به عنوان غذای جانبی): 

برنج ۱ پیمانه

آب ۲ تا ۳ پیمانه

خلال پسته درشت ۳۰ گرم

گیلاس خشک ۴۵ گرم

سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

پنیر هالومی مکعبی ۱۲۵ گرم

جعفری خردشده برای تزیین

برنج را بشویید و در قابلمه‌ای با دو پیمانه آب و کمی نمک بگذارید روی اجاق. در آن را بگذارید و اجازه دهید جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید نیم‌پز شود (حدود ۳۵ تا ۴۰ دقیقه). حین پختن اگر لازم بود کمی آب جوش به آن اضافه کنید. 

هم‌زمان با پختن برنج، گیلاس‌های خشک را در سرکه بالزامیک بخیسانید. وقتی برنج پخت آن را آبکشی کنید و در ظرف مورد نظرتان بریزید. گیلاس‌ها، خلال پسته و روغن زیتون را روی آن بپاشید. سالاد را بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل اضافه کنید و آن را کنار بگذارید تا مزه‌ها حسابی با هم مخلوط شوند. 

ماهیتابه نچسبی را روی حرارت بگذارید. وقتی خوب داغ شد پنیرهای مکعبی هالومی را از هر چهار طرف بپزید تا قهوه‌ای شوند. آن‌ها را به سالاد اضافه کنید و هم بزنید. این سالاد را گرم یا در دمای اتاق سر سفره بگذارید.

© The Independent

بیشتر از زندگی