فرانسه برای دومین بار قرنطینه سراسری را تجربه می‌کند

آلمان هم محدودیت‌های جدید اعمال می‌کند

فرانسه حالا دارای بیشترین میزان موارد جدید ابتلا در اروپا است-Ludovic MARIN / AFP

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون، اعلام کرد این کشور از روز جمعه وارد وضعیت جدید قرنطینه خواهد شد.

مکرون در دومین حضور مهم تلویزیونی خود طی دو هفته اخیر گفت، فرانسه «در مقابل سرعت شیوع ویروس، کم آورده است»، و این «حتی از بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها هم بدتر» است.

در عرض دو هفته پس از آخرین سخنان رئیس جمهور، تعداد میانگین موارد ابتلا، از ۱۷ هزار نفر در روز، تقریبا دو برابر شده و به ۳۶ هزار نفر رسیده است.

آمار اخیر حکایت از رسیدن به رکوردی تازه در ثبت موارد جدید ابتلا در این کشور دارد، که بیش از ۷ بار، از زمان اوج در موج اول ابتدای سال، بالاتر است.

فرانسه حالا دارای بیشترین میزان موارد جدید ابتلا در اروپا است. در آلمان، صدراعظم آنگلا مرکل، روز چهارشنبه خبر از تعطیلی چهار هفته‌ای میکده‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های تئاتر داد. وی گفت: «ما باید همین الان اقدام کنیم و مانع از یک وضعیت بهداشتی اضطراری حاد در سطح ملی شویم.»

آلمان و ایتالیا هر دو، روز چهارشنبه، به رکوردی تازه در ثبت موارد جدید ابتلا رسیدند، به طوری که ایتالیا حدود ۲۵ هزار نفر در روز را گزارش داد و آلمان تقریبا ۱۵ هزار نفر را در یک روز ثبت کرد.

مکرون گفت، واحد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها در حال حاضر به ۵۸ درصد ظرفیت خود رسیده‌اند. این در حالی است که تعداد تخت‌های بیمارستانی، طی ماه‌های اخیر از ۵ هزار به ۶ هزار افزایش یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طرح‌هایی در دست اجرا هستند که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی را به ۱۰ هزار برسانند، ولی متخصصان پزشکی هشدار داده‌اند که اگر تا اواسط نوامبر اقدامی نشود، بیمارستان‌ها پر خواهند شد. به گفته ماکرون، انتقال بیماران از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر منتفی است چرا که «ویروس همه‌جا هست.»

قرنطینه جدید، مشابه اولین قرنطینه‌ای است که در ماه مارس در سطح کشور اعمال شد، که یکی از سخت‌گیرترین‌ها در جهان بود.

مردم دوباره مجبورند هنگام خروج از خانه فرمی را همراه خود داشته باشند.

فقط برای رفتن به محل کار، خرید خوراکی، قرار پزشکی و کارهای ضروری اجازه خروج از خانه وجود دارد. تمام کسب و کارهای غیر ضروری، نظیر کافه و میکده، نیز تعطیل خواهند شد.

یک تفاوت عمده نسبت به قرنطینه اول این است که مدارس باز خواهند ماند.

مقررات جدید نیمه‌شب پنج‌شنبه اجرایی خواهد شد و دست‌کم تا اواسط دسامبر ادامه خواهد داشت.

میلیون‌ها پاریسی، پس از اعلام اولین قرنطینه در ماه مارس توسط مکرون، از شهر بیرون زدند. نقشه گوگل در شب چهارشنبه هم ظاهرا وضعیتی مشابه را نشان می‌دهد.

در ساعت‌های پیش از آغاز سخنرانی مکرون در شب چهارشنبه، جاده‌های اطراف پاریس گرفتار ترافیکی سنگین شد، زیرا که خبر وضع قرنطینه جدید در اینترنت شایع شده بود.

او سخنان خود را با فراخواندن مردم به اتحاد ملی پایان داد و گفت: «برای غلبه بر این ویروس باید متحد بمانیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان