قرنطینه در فرانسه باعث نجات جان شصت هزار نفر شده است

قرنطینه سراسری فرانسه از تاریخ ۱۷ مارس اعمال شد

فرانسه تدابیر سختی را برای مبارزه با بحران ویروس کرونا اعمال کرده است - REUTERS/Pascal Rossignol/File Photo

مطالعات جدید نشان می‌دهد قرنطینه فرانسه در پی ویروس عالمگیر کرونا، موجب نجات جان حدود ۶۱ هزار نفر در این کشور شده است. 

متخصصان اپیدمیولوژی تخمین زده‌اند که در صورت عدم اعمال تدابیر قرنطینه سراسری از یک ماه قبل، تقریبا ۲۳ درصد از کل جمعیت فرانسه یعنی حدود ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا تاریخ ۱۹ آوریل به این ویروس مبتلا می‌شدند. 

براساس این تدابیر از مردم خواسته شده تا در خانه بمانند مگر در موارد استثنایی از جمله خرید مواد غذایی و یا رفتن به محل کار. همچنین  تمامی تجمعات اجتماعی قدغن و اماکن عمومی «‌غیر ضروری»‌ نیزبه منظور مهار کووید- ۱۹ بسته شده‌اند. 

دانشمندان مدرسه بهداشت عمومی (EHESP) گفته‌اند: «با نگاهی به یک ماه گذشته، مطالعات ما نشان می‌دهد که قرنطینه سراسری که در تاریخ ۱۷ مارس گذشته در فرانسه آغاز شد، تاثیر مهمی بر گسترش کووید- ۱۹ داشته است. این تدابیر بی سابقه مانع از افزایش شمار بیماران در بیمارستان‌ها و بخش مراقبت‌های ویژه شده و از مرگ عده زیادی از مردم در سطح کشور پیشگیری کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس یافته‌های این پژوهش، تدابیر قرنطینه از بستری شدن حدود ۵۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر جلوگیری کرده و مانع از درمان ۱۴۰ هزار و ۳۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه در سراسر کشور شده است. 

محققان همچنین گفته‌اند در ماه اول قرنطینه، از مرگ  ۶۱ هزار و ۷۳۹ نفر پیشگیری شده است. 

این تحقیقات، الگویی را «برای بازتولید متحرک اپیدمی» در همه نقاط فرانسه ارائه داده و سپس نگاهی به شیوع ویروس بدون اعمال قرنطینه کرده است. 

دانشمندان گفته‌اند در صورت عدم اعمال قرنطینه، نظام بهداشتی کشور« طی چند هفته» اشباع می‌شد. 

فرانسه تدابیر سختی را برای مبارزه با بحران ویروس کرونا اعمال کرده و به مردم دستور داده شده تا با نشان دادن برگه‌ای، دلیل بیرون رفتن از خانه را ذکر کنند. 

شهروندان به دلایل پزشکی، خرید غذا و یا در صورت اشتغال در پست‌های کلیدی می‌توانند از خانه بیرون روند. دولت هفته گذشته اعلام کرد قرنطینه تا ۱۱ ماه می تمدید شده است. 
فرانسه با بیش از ۱۵۸ هزار و ۳۰۰ مورد ابتلا به ویروس عالمگیر کرونا، یکی از کشورهایی بشمار می‌رود که سخت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است. 

طبق آمار جهانی رویترز، شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در فرانسه تا پنجشنبه، ۲۱ هزار و ۳۴۰ نفر بوده است.   

© The Independent

بیشتر از جهان