عقب ماندن در نظرسنجی‌ها دلیل تبلیغات ترامپ در شهرهای کوچک

میانگین نظرسنجی‌ها در سطح ملی نشان می‌دهد که آقای ترامپ حدود ۱۰ درصد از رقیب خود جو بایدن عقب است

بر اساس یک نظر سنجی آقای بایدن حمایت ۵۲ درصد مردم را در اختیار دارد و آقای ترامپ تنها ۴۲ درصد- SAUL LOEB, JIM WATSON / AFP

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی انتخاباتی در شهر ایری از ایالت پنسیلوانیا، به طرفداران خود گفت که اگر کرونا شیوع نیافته بود و انتخاب مجدد او را به خطر نینداخته بود، «محال بود» که برای تبلیغات پایش را به آن شهر بگذارد. 

آقای ترامپ گفت: «چهار یا پنج ماه پیش که کارزار انتخابات مجدد را شروع کردیم، قبل از این که این طاعون نازل شود، انتخاب مجدد من قطعی بود و من لازم نبود پا به ایری بگذارم. 

باید صادقانه بگویم. به هیچ وجه نمی‌آمدم. مجبور نبودم. می‌توانستم فقط یک پیام تلفنی برای شما بفرستم و بگویم: هی ایری! اگر فرصتی دارید بیایید و رأی دهید.» و اضافه کرد: «چند ماه پیش این رقابت را برده بودیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ گفت که به دلیل خساراتی که کرونا به اقتصاد زده است، مجبور شده است به ایالت‌‌های تاثیرگذار در نتیجه انتخابات مانند پنسیلوانیا بازگردد. 

«ما در صدر بودیم. صاحب بزرگ‌ترین اقتصاد تاریخ بودیم. بیشترین میزان اشتغال را داشتیم. در همه چیز در صدر بودیم. بعد یک دفعه طاعون کرونا نازل شد و من مجبور شدم به کار تبلیغات برگردم. سلام ایری! سلام! ممکن است رای‌تان را به من بدهید؟» 

وی افزود: «من ایری را دوست دارم.» 

این دومین سفر آقای ترامپ در دو هفته گذشته به ایالت پنسیلوانیا است. جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات، ۱۲ اکتبر از ایری دیدار کرده بود. کارزار انتخاباتی آقای بایدن روز سه‌شنبه اعلام کرد که وی موقتا از تبلیغات انتخاباتی کنار می‌کشد تا برای مناظره تلویزیونی روز پنج‌شنبه آماده شود. 

ایری از سال ۱۹۸۸ به حزب دموکرات رأی داده است. تنها استثنا متأخر، انتخابات سال ۲۰۱۶ است که آقای ترامپ از حزب جمهوری‌خواه در آن حائز اکثریت شد. وی تنها با هفت دهم درصد رأی بیشتر از ۴۴۲۹۲ کل آراء ماخوذه پیروز انتخابات در ایری شد. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آقای بایدن این فرصت را دارد که  اکثریت آراء را در شهر ایری و دیگر حوزه‌های انتخاباتی سنتاً متمایل به دموکرات که در انتخابات ۲۰۱۶ به آقای ترامپ رای دادند، تصاحب کند. 

میانگین نظرسنجی‌ها در سطح ملی نشان می‌دهد که آقای ترامپ حدود ۱۰ درصد از رقیب خود عقب است. مطابق یک نظرسنجی که روز سه‌شنبه  ایندیپندنت منتشر کرد، آقای بایدن حمایت ۵۲ درصد مردم را در اختیار دارد و آقای ترامپ تنها ۴۲ درصد. در عین حال علائم هشداردهنده‌ای نیز برای نامزد حزب دموکرات در برخی نظرسنجی‌ها وجود دارد. 

© The Independent