رکورد شرکت بیش از ۲۲ میلیون نفر در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات آمریکا

اشتیاق دموکرات‌ها برای شکست ترامپ و تغییر شیوه رأی‌گیری به دلیل همه‌گیری کرونا، می‌تواند از دلایل عمده این افزایش باشد

رأی دهندگان در ایالات متحده طبق قوانین انتخاباتی می‌توانند در یک دوره مشخص اقدام به رأی دادن زود هنگام کنند- Dustin Franz / AFP

بیش از ۲۲ میلیون شهروند آمریکا تا کنون آرای خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تحویل داده‌اند، که برای رأی گیری زودهنگام یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۲.۲ میلیون برگه رأی تا جمعه شب از طریق پست ارسال شده که در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶ حدود ۱۶ درصد بیشتر است.

اشتیاق دموکرات‌ها برای شکست رئیس جمهوری فعلی از حزب جمهوریخواه و تغییر شیوه رأی‌گیری به دلیل همه‌گیری کرونا، می‌تواند از دلایل عمده این افزایش باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رأی دهندگان در ایالات متحده طبق قوانین انتخاباتی می‌توانند در یک دوره مشخص اقدام به رأی دادن زود هنگام کنند؛ که این دوره در ایالت‌های مختلف متفاوت است.

این آمار در حالی است که میزان آرای اخذ شده در هشت ایالت آمریکا هنوز بطور رسمی اعلام نشده است و رأی دهندگان هنوز دو هفته دیگر برای این کار فرصت دارند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده روز سوم نوامبر (سیزدهم آبان) سال جاری برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای آن که چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند، باید جو بایدن نامزد حزب دموکرات را شکست دهد.

پیش‌بینی می‌شود میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ایالات متحده می‌تواند تا ۱۵۰ میلیون نفر برسد، که یک رکورد از سال ۱۹۰۸ به این طرف محسوب می‌شود.