بازگشت هوپ هیکس به کاخ سفید دو هفته بعد از ابتلا به کرونا

دستیار ارشد دونالد ترامپ دوباره به کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا ملحق شد

آزمایش دو هفته پیش ویروس کرونای هیکس مثبت بود-MANDEL NGAN / AFP

«هوپ هیکس» نخستین کسی که در حلقه نزدیک به دونالد ترامپ آزمایش ویروس کرونایش مثبت بود، بر سر کار بازگشته است.

او که مشاور کاخ سفید و از معتمدان ریاست جمهوری بوده، بار دیگر روز پنجشنبه که آقای ترامپ کاخ سفید را به قصد شرکت در کارزار انتخاباتی در ایالات کارولینای شمالی و فلوریدا ترک می‌کرد، همراه او بود.

 خانم هیکس همانند دیگر مشاوران و دستیاران ریاست جمهوری کاخ سفید را بدون پوشیدن ماسک ترک کرد. ویدئوی فرودگاه «گرینویل»، محل برقراری یکی از کارزارهای آقای ترامپ اکثر دستیاران رئیس‌جمهور را که در میدان دید دوربین بودند بدون ماسک نشان می‌دهد.

آزمایش دو هفته پیش ویروس کرونای خانم هیکس مثبت بود. آزمایش کرونای شخص پرزیدنت هم در روز پس‌ازآن، چهارم اکتبر، مثبت نشان داد. آزمایش خانم هیکس تنها چند ساعت پیش از آن‌که آقای ترامپ به باشگاه گلف شخصی خود در نیوجرسی پرواز کند، نشان داد او به ویروس کرونا آلوده شده است. در این رویداد حدود ۲۰۰ نفر شمال شرکت‌کنندگان، دستیار، مأمور حفاظتی و برگزارکنندگان مراسم شرکت داشتند.

آقای ترامپ تصمیم گرفت به‌رغم آلودگی یکی از نزدیک‌ترین دستیارانش که او را چند بار در روز می‌دیده و به یک ویروس بسیار مسری آلوده‌شده بوده، در این رویداد شرکت کند. مقامات دولت گفته‌اند شواهدی دال بر این‌که این اجتماع یک رویداد با «درجه بالای انتقال ویروس» بوده وجود ندارد به معنی این‌که آزمایش کسانی که در آن شرکت کرده بودند حاکی از آلودگی جمعی به ویروس کرونا نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اوایل ماه جاری، کاخ سفید اعلام کرد که حال عمومی خانم هیکس مساعد نبوده و از خانه کار می‌کند. او از آن هنگام در محل کاخ سفید یا جمع کسانی که با پرزیدنت ترامپ سفر می‌کرده‌اند دیده نشده است. آقای ترامپ کمپین انتخاباتی خود را از روز دوشنبه از سر گرفت.

او کارزارش را روز پنجشنبه از کارولینای شمالی آغاز می‌کند که نتیجه نظرخواهی‌ها نشان می‌دهد او در این ایالت با رقیب انتخاباتی‌اش هم‌تراز است. در پایان آن، در ساعت هشت شب  پرزیدنت  ترامپ در رویدادی که شبکه خبری ان بی سی در میامی فلوریدا برگزار کرده شرکت می‌کند. میانگین چند نظرخواهی نشان می‌دهد جو بایدن نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در این ایالت چهار امتیاز از آقای ترامپ جلوست که در آن در انتخابات سال ۲۰۱۶ بر هیلاری کلینتون پیشی داشت.    

او گفت: «ما به کارولینای شمالی می‌رویم. ما مردمانی فوق‌العاده در آنجا داریم. تا دقایقی دیگر در آنجا خواهیم بود و سپس به فلوریدا خواهیم رفت. به میامی می‌رویم و فکر می‌کنم شب را در آنجا خواهیم ماند.»

آقای ترامپ در کنار موتورهای خاموش هواپیمای حاملش گفت: «کارمان به‌خوبی پیش می‌رود. نتیجه نظرخواهی‌ها درواقع عالی است. خوب پیش می‌رویم. ما به پیروزی بزرگی دست خواهم یافت. من از آن استقبال می‌کنم. حدس می‌زنم بعضی از شما در این سفر همراه ما هستید و بعضی دیگر نه.»

© The Independent

بیشتر از جهان