تست کووید-۱۹ هوپ هیکس مثبت شد

در صورت بیمار شدن رئیس‌جمهور مکانیسمی برای به تعویق افتادن انتخابات پیش‌بینی نشده است

ترامپ در ماه‌های نخست ریاست‌جمهوری به نیویورک‌تایمز گفته بود: «خوش‌شانس هستم که او را دارم.»-Mandel NGAN / AFP

امروز تست کووید-۱۹ برای هوپ هیکس۳۲ساله، دستیار ارشد کاخ سفید مثبت اعلام شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دنبال اعلام این خبر گفت روند قرنطینه خود و همسرش ملانیا ترامپ را آغاز می‌کند.

این در حالی است که او در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی به‌سر می‌برد و قرنطینه ضربه جدی به کمپین انتخاباتی او وارد خواهد کرد. از سوی دیگر دومین مناظره انتخاباتی او با جو بایدن، رقیب دمکرات برای کمتر از دو هفته دیگر برنامه‌ریزی شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز روند اجرای قرنطیه برای رئیس‌جمهور آمریکا مشخص نشده اما به طور کلی دوره قرنطینه برای افرادی که با مبتلایان به کرونا در تماس بودند، ۱۴ روز است. این در حالی است که یک ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی‌مانده است.

از سوی دیگر در صورتی که رئیس‌جمهور به شدت بیمار شود، مکانیسمی برای به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طراحی نشده است.

به این ترتیب ابتلای هیکس به کرونا یک خطر جدی برای کاخ سفید و دونالد ترامپ به‌شمار می‌رود.

تصاویر متعددی این دستیار ارشد کاخ سفید را نشان می‌دهد که بدون استفاده از ماسک در روزهای اخیر در کنار دیگر کارمندان کاخ سفید حضور داشته است.

او علاوه بر اینکه همراه با رئیس‌جمهور و خانواده‌اش به مناظره انتخاباتی اوهایو رفت، روز گذشته نیز در کمپین انتخاباتی مینسوتا حضور داشت.

هیکس یکی از قدیمی‌ترین مشاوران در حلقه یاران ترامپ به‌شمار می‌رود. او شش سال پیش به سازمان ترامپ ملحق شد. او نخست به عنوان مدل برای ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ کار می‌کرد و سپس به طور مستقیم کار با رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را آغاز کرد.

او یک با در مارس ۲۰۱۸ پس از اینکه روشن شد به‌خاطر ترامپ دروغ مصلحتی گفته، از سمت خود استعفا کرد اما از فوریه امسال دوباره به کاخ سفید بازگشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هیکس یکی از مورداعتمادترین مشاوران ترامپ است. ترامپ در ماه‌های نخست ریاست‌جمهوری به نیویورک‌تایمز گفته بود: «خوش‌شانس هستم که او را دارم.»

بیشتر از جهان