مدیر عامل شرکت لیوایز: هرگز نباید جین‌های خود را بشویید

شستن شلوار جین خوب توسط ماشین لباس‌شویی می‌تواند به مواد آن آسیب برساند

شستن یک شلوار جین خوب لیوایز درواقع به مواد آن آسیب می‌رساند و باعث هدر رفتن آب می‌شود-Justin Sullivan/Getty Images/AFP

شستن لباس‌ها اجنتاب‌ناپذیر است اما خوشبختانه افرادی نظیر «چیپ بٍرگ» مدیرعامل و رئیس شرکت «لیوایز» هم هستند که می‌خواهند زندگی ما را کمی آسان‌تر کنند. بنابر گفته او شما هرگز نباید شلوار جین را بشویید، هیچ وقت. 

البته این موضوع ممکن است سروصدای انزجار کسانی را بلند کند که علاقه چندانی به ایده بیرون رفتن با لباس‌های کثیف ندارند، اما آقای برگ توضیح می‌دهد که «لکه‌های کثیف» را با مسواک  تمیز می‌کند. 

وی در مصاحبه با «فورچن» گفت: «نکته‌ای که می‌خواستم به آن اشاره کنم یک زنگ بیداری برای مشتریان بود و این که ما به صورت خودکار رفتار می‌کنیم و بعد از اتمام پوشیدن لباس به صورت خودکار آن را داخل ماشین لباسشویی پرت می‌کنیم. 

یک شلوار جین خوب واقعا نیازی به شسته شدن با ماشین لباسشویی ندارد مگر در مواردی کم و یا نادر.» 

استدلال او بر این واقعیت استوار است که شستن یک شلوار جین خوب لیوایز درواقع به مواد آن آسیب می‌رساند و باعث هدر رفتن آب می‌شود. 

آقای برگ تنها متخصص جین نیست که این توصیه را می‌کند، وب‌سایت Hiut Denim هم می‌گوید: «بهترین حالت برای جین خام این است که قبل از شستن، شش ماه زمان به آن بدهیم. هرچه دیرتر آن‌ها را بشویید، شلوار جین شما بهتر به نظر می‌سد. 

دلیل آن این است که رنگ آبی تیره جین در جاهایی که به صورت طبیعی در آن قسمت چروک ایجاد می‌کنید کهنه می‌شود، آن هم تنها با نشستن، قرار دادن گوشی در جیب‌ها و خارج کردن آن‌ و همه این کارهای کوچک روزانه باعث می‌شود جین شما عالی به نظر برسد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی روز بزرگ از راه می‌رسد، این رنگ آبی در جاهایی که چروک‌های کوچک ایجاد کرده‌اید کم‌رنگ می‌شود تا تضادهایی را که به ظاهر کاملا کهنه آن داده، نمایان کند. اگر شلوار جین خود را خیلی زود بشویید، این رنگ آبی جین به طور یکنواخت شسته می‌شود، بنابراین به آن یک پوشش آبی تیره یک‌دست می‌دهد که به معنای از بین رفتن جادوی جین است. 

مانند هر چیز دیگر در زندگی، هیچ راه میان‌بری وجود ندارد.» 

در عین حال جین «نودی» یک توصیه درخشان و خردمندانه ارائه می‌دهد: «وقتی به این جا رسیدید، شما و لباس جدید سفت و خشک‌تان از دو موجودیت مجزا به یک موجودیت واحد تبدیل می‌شوید و در واقع (جین شما)  پوست دوم شما می‌شود. 

بوی یک شلوار جین حسابی پوشیده شده قبل از شست‌وشو در مقایسه با یک شلوار جین تازه واقعا یک چیز دیگر است. 

این بویی است که به احتمال زیاد می‌تواند مردگان را زنده کند، اما قطعا بوی یک برنده است.» 

توصیه چندین تولید‌کننده عمده شلوار جین این است که سعی کنید شلوار جین خود را یک شب در فریزر قرار دهید تا از شر باکتری‌ها خلاص شوید. 

هرازچند گاهی با قرار دادن جین‌ها در هوای آزاد و زیر آفتاب و یا با اسپری خنثی‌کننده بو مقداری هوا به آن‌ها برسانید.

© The Independent

بیشتر از زندگی