دونالد ترامپ دیگر «ناقل ویروس کرونا نیست»

«با انجام انواع آزمایش‌های پیشرفته، معلوم شد که دیگر هیچ نشانه‌ای از بیماری وجود ندارد»

۱۰ روز پیش تست کرونا برای رئیس‌جمهور آمریکا مثبت اعلام شد-MANDEL NGAN / AFP

پزشک دونالد ترامپ در کاخ سفید ۱۰ روز پس از بروز اولین نشانه‌های بیماری، گفت رئیس جمهور دیگر خطر انتقال ویروس کرونا را ندارد.

یادداشتی که شنبه شب از طرف پزشک کاخ سفید، شون کانلی، منتشر شد حاکی است نتایج آزمایش نمونه‌هایی که از رئیس جمهور گرفته شده نشان می‌دهد «مطابق استانداردهای رسمی فعلی، او در مورد انتقال ویروس دیگر ریسک محسوب نمی‌شود» اما صراحتا نگفت آیا آزمایش او برای ویروس منفی بوده است یا نه.

در آمریکا دستورات جاری، که از طرف مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها صادر می‌شود، حکم می‌کنند بیشتر کسانی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند باید دست کم ۱۰ روز پس از بروز علائم بیماری در قرنطینه بمانند و در صورتی که پس از این زمان به مدت ۲۴ ساعت بدون تب سپری کردند می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پزشک گفت، رئیس جمهور دستورات مرکز پیش‌گیری را رعایت کرده و افزود: «با انجام انواع آزمایش‌های پیشرفته، معلوم شد که دیگر هیچ نشانه‌ای از ویروس وجود ندارد.»

در خاتمه یادداشت آمده است: «با توجه به برگشت او به برنامه‌های عادی روزانه، من انجام معاینات بالینی او را ادامه خواهم داد.»

ترامپ اولین بار جمعه گذشته با نتیجه مثبت آزمایش کرونا رو به رو شد و پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان نظامی به کاخ سفید بازگشت.

وی در اولین حضور خود مقابل دوربین‌ها پس از ترک بیمارستان گفت خبر ندارد ویروس چگونه به کاخ سفید سرایت کرده است. این در حالی است که ده‌ها نفر از کاخ سفید به این ویروس مبتلا شده و مقامات رسمی بهداشت می‌گویند برنامه‌ای که برای معرفی نامزد دادگاه عالی ترامپ در ۲۶ سپتامبر در «رز گاردن» ترتیب داده شد احتمالا موجب «سرایت شدید» بیماری شده است.

طبق آخرین اطلاعاتی که از وضع سلامت رئیس جمهور منتشر شده، مشخص نیست او از ویروس آسیبی ماندگار دیده‌ باشند.

© The Independent

بیشتر از جهان