دونالد ترامپ از بیمارستان به کاخ سفید بازگشت

«به هر حقه کثیفی که دمکرات‌ها به کار بردند غلبه کردم و حالا هم به ویروس چینی»

دونالد ترامپ برای لحظاتی به بالکن کاخ سفید آمد-WIN MCNAMEE / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سه شب بستری در بیمارستان «والتر رید» به کاخ سفید بازگشت و گفت، «به‌زودی به مسیر کمپین انتخاباتی بازمی‌گردد».

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که ماسک به صورت داشت از در بیمارستان بیرون آمد، مشت خود را به نشانه قدرت گره کرد و سپس سوار بر خودرو به سوی هلی‌کوپتر «مرین‌وان» رفت تا به کاخ سفید بازگردد.

خبر ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کووید-۱۹ روز جمعه اعلام شد. او سپس به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. ترامپ ساعاتی قبل در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده بود که ساعت ۶:۳۰بعدازظهر دوشنبه به وقت شرق آمریکا از بیمارستان به کاخ سفید بازمی‌گردد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این توییت نوشت: «احساس واقعا خوبی دارم. از کووید نترسید. اجازه ندهید زندگی شما را تحت سلطه خود درآورد. ما در دولت ترامپ توسعه یافتیم و به برخی دستاوردهای عالی در دانش و دارو دست یافتیم. من از ۲۰ سال پیش سرحال‌تر هستم.»

او در توییت دیگری هشدار دارد که «اخبار تقلبی» تنها نظرسنجی‌های «تقلبی» را نشان می‌دهند. ترامپ در ادامه به جمع هوادارانش اشاره کرد که خارج از بیمارستان والتر رید جمع شده بودند. ترامپ تاکید کرد که تاکنون به «هر حقه کثیفی که دمکرات»‌ها به کار بردند غلبه کرده و حالا هم به «ویروس چینی».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ پس از بازگشت به کاخ برای لحظاتی به بالکن کاخ آمد و برای هلی‌کوپتر ویژه ریاست‌جمهوری که او را به کاخ سفید رسانده بود،‌ دست تکان داد.

در حال حاضر ملانیا ترامپ، بانوی نخست آمریکا که به کرونا مبتلا شده نیز در حال سپری کردن دوران قرنطینه است. تیم پزشکی ترامپ پیش‌تر گزارش داده بود که او ادامه دوران قرنطینه و درمان را در کاخ سفید سپری خواهد کرد.

تست کرونا برای رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا پس از آن مثبت شد که یکی از نزدیک‌ترین دستیاران ترامپ به کووید-۱۹ مبتلا شد. از آن پس تعداد دیگری از کارمندان کاخ سفید نیز به کرونا مبتلا شدند که از جمله آنها می‌تواند به سخنگوی کاخ سفید اشاره کرد.

دومین مناظره ریاست‌جمهوری بین ترامپ و جو بایدن، نامزد دمکرات برای ۹ روز دیگر برنامه‌ریزی شده است. انتخابات آمریکا نیز کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ می‌گوید با تمام قدرت آماده بازگشت به روند تبلیغات انتخاباتی است. کمپین انتخاباتی او نیز می‌گوید در برنامه‌ریزی برای مناظره تغییری ایجاد نشده است.

بیشتر از جهان