تبلیغ خال‌کوبی نوک پستان در فیس‌بوک ممنوع شد

فیس‌بوک: این تصاویر حاوی «محتوای جنسی و عریان» است

تصویری از مغازه خال‌کوبی در نیویورک - Thibault Savary / AFP

فیس‌بوک یک درمانگر زیبایی را که روی تن بیماران مبتلا به سرطان پستان خال‌کوبی می‌کند از تبلیغ کارش در این فضا منع کرد و عکسی را که منتشر کرده بود مصداق «محتوای شهوانی» دانست. 

ویکی مورگان اهل ویدبریجِ کورنوال ۱۰ سال است که درمانگر زیبایی است و در سال ۲۰۱۸ دوره خال‌کوبی روی پستان دید تا بتواند به زنان و مردانی که پستان‌شان را برداشته‌اند و عمل جراحی بازسازی پستان داشته‌اند کمک کند. 

او ماهی یک بار در مؤسسه برنزه‌سازی و زیبایی شیروانی (اتیک) مرحله نهایی درمان را برای افراد مبتلا به سرطان پستان رایگان انجام می‌دهد و نوک پستان‌شان را با طرحی واقع‌نمایانه برایشان خالکوبی می‌کند. 

این هنرمند ۳۸ساله گفت می‌تواند عکس خال‌کوبی بازسازی هاله و نوک پستان را در صفحه فیس‌بوک شرکتش بگذارد اما هرگونه تبلیغات پولی در این مورد سانسور شده است. 

مورگان اخیراً در صفحه فیس‌بوک تالارش نوشت: «و حالا فیس‌بوک نوع دیگری از مطالب را هم به شدت سانسور می‌کند. 

به همین دلیل است که انتشار بیشتر چنین مطالبی واجب است تا به دست کسانی برسد که ممکن است به خدماتم نیاز داشته باشند.» 

مورگان در مصاحبه با ایندیپندنت گفت دلیلی که فیس‌بوک برای ممنوعیت این تبلیغات آورده این است که این تصاویر حاوی «محتوای جنسی و عریان» است. 

او گفت: «من دارم سعی می‌کنم صدایم به گوش آدم‌های قوی نجات‌یافته از سرطان پستان برسد که ممکن است به خدمات من نیاز داشته باشند تا به آنان کمک کنم اعتماد به نفس خود را بازیابند و کاری کنم پس از عمل پستان‌برداری و بازسازی پستان دوباره خودشان شوند. در چنین شرایطی کار فیس‌بوک ناامیدکننده و خنثی‌کننده زحمت‌های من است. 

پس از آن که اولین تلاشم در این کار با شکست مواجه شد دو بار دیگر سعی کردم عکس تبلیغاتم را کمی بپوشانم تا شاید قبولش کنند اما نکردند. سرانجام عکس هاله نوک پستان را کوچک‌تر کردم و کنار عکس چند گل صورتی قرار دادم تا استتار شود و این حربه کارساز افتاد و موفق شدم یکی از تبلیغاتم را منتشر کنم. اما خب تصویر این تبلیغ چندان اثرگذاری ندارد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مورگان می‌گوید سانسور در مورد محتواهای توهین‌آمیز و آزارنده لازم است، اما باید «تهمیداتی اندیشید برای کمک به کسانی که در حوزه پیراپزشکی خدمات ارائه می‌دهند.» 

او گفت: «با این کار فیس‌بوک، دیگر صدایم به مشتریان ساکن کورنوال و دوون که این کار به دردشان می‌خورد نخواهد رسید. من تنها کسی هستم که در کورنوال این خدمات را ارائه می‌دهم پس باید صدایم به گوش همه برسد. اخیراً با خانم‌هایی صحبت کرده‌ام که پزشک یا جراحشان به آنان گفته باید برای این کار این‌همه راه را تا لندن بروند یا تا ۱۸ ماه در صف انتظار برای انجام این کار بمانند.» 

سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرد مقررات راهبردی برای تبلیغات در این برنامه برای کسانی که عکس کارهایشان قابل انتشار در صفحه خودشان است متفاوت خواهد بود. 

سخنگوی این شرکت توضیح داد: «به مردم اجازه انتشار عکس خال‌کوبی نوک پستان را پس از عمل پستان‌برداری در صفحه شخصی یا به عنوان عکس شناسه می‌دهیم، همان‌طور که ویکی هم همواره همین کار را کرده است. 

اما اجازه نمی‌دهیم تبلیغات حاوی محتواهای شهوانی از جمله برهنگی آشکار یا غیرمستقیم باشد چون مقررات مربوط به تبلیغات سختگیرانه‌تر است. به همین علت است که به تبلیغات مورد نظر ویکی اجازه انتشار ندادیم. 

از اهمیت کار ویکی آگاهیم و امیدواریم همچنان از برنامه ما برای ترویج کارش استفاده کند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی