ابتلای مشاور ارشد ترامپ به کووید-۱۹

بیش از ۱۲نفر از حلقه نزدیکان به دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شده‌اند

استفن میلر (راست) در کنار هوپ هیکس، دستیار ارشد ترامپ که هفته گذشته از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد-SAUL LOEB / AFP

مقام مسئول در کاخ سفید، استفن میلر، مشاور سیاسی دونالد ترامپ، با ابتلا به ویروس کرونا، به جمع سایر مقامات دولتی پیوست که پیش‌تر به این بیماری مبتلا شده بودند.

وی در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: «من در (پنج) روز گذشته از راه دور کار می‌کردم و در خانه بودم و آزمایشم تا دیروز هر روز منفی می‌شد. اما امروز نتیجه آزمایش مثبت شد و حالا در قرنطینه هستم.»

رئیس جمهور پس از اقامت چند روزه‌ای که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان داشت، روز دوشنبه به کاخ سفید بازگشت. بانوی اول ملانیا ترامپ نیز به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

ویروس کرونا در جمع دولتی‌ها و نزدیکان رئیس جمهور، که کاخ سفید و ستاد انتخاباتی رئیس جمهور را در آستانه انتخابات به هم ریخته است، حالا معاون مطبوعاتی رئیس جمهور، چهار تن از دستیاران، مدیر ستاد انتخاباتی، رئیس حزب جمهوری‌خواه، دو مشاور ارشد، و مشاور سابق کلیانس کانوی را نیز در بر گرفته است.

کایلی مک‌انانی، معاون مطبوعاتی کاخ سفید، روز دوشنبه از مثبت بودن آزمایش کرونای خویش پرده برداشت.

دست کم پنج دستیار دولتی دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند و تقریبا ۱۲نفر دیگر، از جمله دست کم دو سناتور، که در برنامه معارفه نامزد دادگاه عالی در ۲۶ سپتامبر در کاخ سفید گرد هم آمده بودند، در هفته گذشته با نتیجه مثبت آزمایش کرونا مواجه شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همسر آقای میلر، کیتی میلر، که در ماه می به کووید-۱۹ مبتلا شد، مدیر روابط عمومی مایک پنس، معاون اول ریاست جمهوری است.

دکتر رابرت ردفیلد، مدیر مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها، اجازه حضور مایک پنس در مناظره هفتم اکتبر را داده است.

وی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که معاون رئیس جمهور «هیچ تماس نزدیکی با فرد شناخته شده‌ای» که آزمایشش مثبت بوده نداشته است.

مشخص نیست که آیا خانم میلر با مایک پنس و آقای میلر تماس نزدیک داشته است یا نه. بر اساس توصیه‌های مرکز پیش‌گیری، افرادی که ۱۵ دقیقه یا بیشتر در فاصله دو متری فردی بوده‌اند که به کووید-۱۹ مبتلا بوده باید به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند.

گزارش‌های حاکی است آزمایش خانم میلر روز سه‌شنبه منفی بوده است. وی محل مناظره در شهر سالت لینک در یوتا را ترک کرده است.

بسیاری از مقاماتی که در جلسه آمادگی مناظره رئیس جمهور شرکت کردند، از جمله کریس کریستی، مدیر ستاد بیل اسپیان، و مشاوران هاپ هیکس، خانم کانوی و آقای میلر، نتیجه آزمایش مثبت داشته‌اند.

اکثر مقامات ستاد مشترک پس از این وقایع خود را در قرنطینه قرار داده‌اند. کنگره هم پس از تصمیم به تعطیلی جلسات تا دو هفته، عمدتا سکوت کرده است، گرچه مجلس سنا که در اکثریت جمهوری‌خواهان قرار دارد می‌خواهد نامزد دادگاه عالی رئیس جمهور را به سرعت و پیش از روز انتخابات تصویب کند.

نتیجه مثبت آزمایش آقای میلر، در میان نویسندگان ارشد سخنرانی‌های رئیس جمهور و معمار طرح «اول آمریکا» و سخت‌گیری در مهاجرت، پس از آن صورت می‌گیرد که کاخ سفید کمک مرکز پیش‌گیری برای بررسی وسعت شیوع ویروس در جمع دولت را رد کرد.

به گفته جاد دیری، سخنگوی کاخ سفید، «برنامه و دستورات دولت برای پیروی از راهنمایی‌های مرکز پیش‌گیری در محدود کردن شیوع کووید-۱۹ مشخص و در حال اجراست و کاخ سفید به کمک تیم پزشکی خود و دخالت مرکز پیش‌گیری، یک برنامه جامع ردگیری تماس راه‌اندازی کرده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان