رستگاری با دست‌های بسته: پرسپولیس به خوان آخر آسیا رسید

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با شکست تیم النصر عربستان در آستانه قهرمانی آسیا قرار گرفت

پرسپولیس برای دومین‌بار در سه سال گذشته راهی فینال جام باشگاه‌های آسیا شد- عکس از ایرنا

مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا دقایقی پیش (شنبه سوم اکتبر) با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید و حکم صعود قرمزپوشان پایتخت ایران به مسابقه نهایی لیگ قهرمانان آسیا امضا شد. 

پرسپولیس که تنها ساعاتی قبل از شروع مسابقه بهترین گل‌زن خود، عیسی آل‌کثیر، را به دلیل محرومیت از دست داده بود، با ترکیبی تقریبا آشنا به میدان رفت و پس از آن که با دریافت  گلی از روی نقطه پنالتی از حریف عربستانی خود عقب افتاد، دقایقی بعد و در اواخر نیمه اول با ضربه سر حساب شده مهدی عبدی، بازیکنی که جانشین عیسی آل‌کثیر شده بود، بازی را به تساوی کشید. آن نتیجه‌ تا پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم باقی ماند و سرنوشت بازی در گرو ضربات پنالتی افتاد. 

پرسپولیسی‌ها تمام پنالتی‌های خود را به گل تبدیل کردند و حامد لک ضربه پنالتی مدافع النصر را مهار کرد تا هواداران پرسپولیس، برای دومین‌بار در سه سال گذشته، تیم خود را در فینال جام باشگاه‌های آسیا ببینند و به رویایی قهرمانی در آسیا نزدیک شوند. 

نکته قابل توجه در این مسابقه درخشش بازیکنان تازه به پرسپولیس آمده بود؛ از حامد لک و عبدی گرفته تا سرلک و شجاعی که دو ضربه پنالتی را برای پرسپولیس تبدیل به گل کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مسابقه برای پرسپولیسی‌ها با شوک محرومیت عیسی‌آل‌کثیر آغاز شد. اعلام محرومیت بهترین گل‌زن پرسپولیس در این مسابقات به دلیل آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا «توهین نژادپرستانه» خوانده بود، باعث شد تا بسیاری از کارشناسان شرایط پرسپولیس را برای مقابله با عربستانی‌ها مساعد نبینند. اما بازی روان پرسپولیس و هماهنگی بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده در این تیم، باعث شد تا جای خالی عیسی آل‌کثیر در تیم احساس نشود. 

در وقت‌های اضافه این بازی، پرسپولیس با اخراج احسان پهلوان ده نفره شد، اما در نهایت این اخراج هم باعث از هم پاشیدگی پرسپولیسی‌ها نشد. 

حالا پرسپولیسی‌ها باید منتظر بمانند تا قهرمان منطقه شرق آسیا نیز پس از برگزاری مسابقاتی که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است، مشخص شود، تا در ماه دسامبر به رویارویی یکدیگر بروند. 

 آخرین باری که پرسپولیس در فینال قهرمانی آسیا حضور داشت مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی است که در دو دیدار رفت و برگشت، مغلوب تیم کاشیما آنتلرز ژاپن شد. 

بیشتر از ورزش