درخواست یک هفته تعطیلی در پایتخت در پی ادامه وضعیت قرمز در تهران

روز هشتم مهرماه، تعداد موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا در تهران به حدود یک هزار نفر رسیده بود

هفته گذشته رئیس‌جمهور مجوز تعطیلی استان‌ها را صادر کرده‌بود - ATTA KENARE / AFP

درخواست تعطیلی و اعمال محدودیت یک هفته‌ای با هدف مهار کرونا به استانداری تهران ارائه شد.

این تعطیلی شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، نماز جمعه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر و مراکر مشابه و موزه و باغ موزه‌ها می‌شود.

این درخواست از سوی علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، به انوشیروان محسنی بندپی‌، استاندار تهران ارائه شده است.

روز چهارشنبه، ۹ مهرماه، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که ۱۵۸ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند از احتمال تعطیلی یک هفته‌ای تهران خبر داده ‌بود.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در شهر تهران، روز هشتم مهرماه، تعداد موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا در تهران به حدود یک هزار نفر رسیده بود.

با توجه به این که بازگشایی مدارس یکی از دلایل افزایش موارد ابتلا به کرونا دانسته می‌شود، لاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: «در مورد مدارس، حضور دانش‌آموزان جدی نبوده و زیر ۱۵ درصد است و الزامی به حضور دانش‌آموزان در مدارس نداشتیم.»

حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران، هفته گذشته مجوز تعطیلی استان‌ها را به ستادهای استانی مبارزه با کرونا داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روحانی تاکید کرد در صورتی که استانداران تعطیلی یک‌هفته‌ای را ضروری دیدند، باید پیشنهاد خود را به کمیته امنیتی-اجتماعی وزارت کشور ارائه دهند و پس از بررسی در جلسه مشترک کمیته امنیتی-اجتماعی و کمیته بهداشتی، در نهایت با تایید وزیر کشور و وزیر بهداشت، تعطیلی و مقررات اعمال خواهد شد.

در برنامه‌ای که برای تعطیلی تهران پیشنهاد شده، تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، عدم برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و خصوصا ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه در نظر گرفته شده ‌است.

کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی از دیگر مراکزی است که باید تعطیل شود.

بیشتر از