ترامپ کجا ممکن است کرونا گرفته باشد؟

رئیس جمهوری آمریکا هفته پرمشغله‌ و پر از دیداری را پشت سر گذاشت

سخنرانی انتخاباتی روز چهارشنبه ترامپ در مینه سوتا - STEPHEN MATUREN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده و همسرش ملانیا ترامپ در اوج کارزار انتخابات سیزدهم آبان مبتلا به ویروس کرونا شدند.

انتظار می‌رود آقای ترامپ در کاخ سفید زیر نظر پزشکان باشد، ولی بنا به گزارش‌ها قصد دارد به انجام وظایف رسمی خود ادامه دهد.

کاخ سفید برنامه روز جمعه رئیس جمهوری را تغییر داد و یک گردهمایی انتخاباتی در شهر سنفورد ایالت فلوریدا را لغو کرد. روز شنبه آقای ترامپ قصد داشت در جمع هوادارانش در ایالت ویسکانسن صحبت کند – ایالتی که شاهد جهش دوباره موارد ابتلا به کووید-۱۹ است.

ملانیا ترامپ در توییتی گفت که «همه قرارهای آتی» خود را لغو کرده‌است.

برنامه این هفته رئیس جمهوری خیلی فشرده بود: از گردهمایی در فلوریدا و پنسیلوانیا، تا مناظره انتخاباتی در روز سه شنبه، که همراه رقیب دموکراتش جو بایدن روی صحنه رفت.

در هفت روز گذشته آقای ترامپ همچنین با کارکنان کاخ سفید، هوادارن خودش، و ایمی کُنی بارت، نامزد هیئت قضات دیوان عالی آمریکا، دیدار کرد.

هنوز روشن نیست که آقای ترامپ کی یا چگونه مبتلا به کرونا شده، هرچند پنجشنبه شب نتیجه آزمایش هوپ هیکس، مشاور نزدیک او، مثبت در آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از جاهایی که دونالد ترامپ در هفت روز گذشته حضور داشت:

پنجشنبه ۲۴ سپتامبر – صبح بیرون از ساختمان دیوان عالی به همراه همسرش در مراسم احترام به روت بیدر گینزبرگ قاضی فقید دیوان عالی شرکت کرد. بعد به شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی رفت تا در باره بیمه درمانی سخنرانی کند. همان شب، در جمع هوادارانش در جکسون‌ویل فلوریدا در هوای باز صحبت کرد.

جممعه ۲۵ سپتامبر – در یک میزگرد هواداران لاتین‌تبار خود در میامی، مراسم توانمندسازی اقتصادی سیاهپوستان در آتلانتا و دیداری با هوادارنش در واشنگتن دی سی شرکت داشت. همان شب، در جمع هوادارانش در یک گردهمایی در فرودگاه شهر نیوپورت نیوز ویرجینیا صحبت کرد.

شنبه ۲۶ سپتامبر -- در مراسمی در باغ رز کاخ سفید، نامزد خود برای جایگزینی خانم گینزبرگ را در جمع حدود ۲۰۰ نفر معرفی کرد. همان شب، گردهمایی انتخاباتی دیگری در پنسیلوانیا برگزار کرد.

یکشنبه ۲۷ سپتامبر-- آقای ترامپ صبح به باشگاه گلف خود در پوتومک ویرجینیا رفت و همان شب در مهمانی شام کاخ سفید برای بزرگداشت دریافت کنندگان مدال ارتش شرکت کرد.

دوشنبه ۲۸ سپتامبر – در باغ رز کاخ سفید در باره راهبرد آزمایش کرونا سخنرانی کرد، و همان روز در کاخ سفید در مراسمی تولید یک خودرو جدید را به سازندگانش در اوهایو تبریک گفت.

سه‌شنبه ۲۹ سپتامبر – مناظره با جو بایدن رقیب دموکراتش در دانشگاهی در شهر کلیولند ایالت اوهایو. دو رقیب از هم فاصله داشتند و دست ندادند، اما هیچ‌یک ماسک نزده بود. در جریان مناظره، آقای ترامپ گفت که «هر وقت لازم باشد» ماسک می‌زند، و آقای بایدن را به دلیل این که «هر وقت او را می‌بیند ماسک زده» تمسخر کرد.

چهارشنبه ۳۰ سپتامبر – آقای ترامپ برای یک مراسم گردآوری کمک انتخاباتی به خانه‌ای مسکونی در شهر شوروود ایالت مینه‌سوتا رفت، و همان شب در جمع هوادارنش در فرودگاه دولوت سخنرانی کرد.

پنجشنبه اول اکتبر – رئیس جمهوری در باشگاه گلف خود در بدمینستر ایالت نیوجرسی مراسمی برای گردآوری کمک انتخاباتی برگزار کرد. همان شب، تایید کرد که نتیجه آزمایش کوودی-۱۹ مشاورش هوپ هیکس مثبت بوده است.