اسرائیل آموزگار استرالیایی متهم به آزار جنسی کودکان را اخراج می‌کند

مالکا لیفر متهم است که در مدرسه یهودیان فوق ارتدکس، سه خواهر را آزار جنسی داده است

مالکا لیفر (با کلاه سیاه و زنجیر به پا) پیش از ورود به جلسه دادرسی در سال 2918 AHMAD GHARABLI / AFP

دادگاهی در اسرائیل روز دوشنبه حکم داد آموزگار سابقی که در استرالیا به اتهام آزار جنسی کودکان تحت تعقیب است، می‌تواند به کشورش بازگردانده شود. محاکمه این آموزگار، درگیر یک نبرد حقوقی شش ساله بود.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، مالکا لیفر، از سال 2014 به اتهام آزار جنسی چند کودک در دادگاه علیه بازگرداندنش به استرالیا مبارزه می‌کرد. خانم لیفر می‌گوید بیگناه است و محاکمه او روابط اسرائیل و استرالیا را دچار تنش کرده‌است.

اوایل ماه سپتامبر، دیوان عالی اسرائیل درخواست فرجام وکیل لیفر را رد کرد و رای داد که او از سلامت روحی برای محاکمه شدن برخوردار است.

روز دوشنبه، دادگاهی در اورشلیم حکم داد که لیفر را می توان برای محاکمه به اتهام 74 مورد آزار جنسی کودکان به استرالیا برگرداند. این حکم در صورت تایید وزیر دادگستری اسرائیل قابل اجرا می‌شود.

وکلای لیفر گفتند که از دیوان عالی اسرائیل فرجام خواهند خواست، زیرا تصمیم دادگاه «سیاسی» بوده‌است. نیک کافمن، یکی از وکلای مدافع لیفر، گفت: «برای کسانی که خیال می‌کنند این پرونده بسته شده متاسفم. دادرسی چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت.»

منتقدان، از جمله قربانیان ادعایی لیفر، مقام‌های اسرائیل را به طول دادن رسیدگی به پرونده متهم کرده‌اند.

آویتال ریبنر اورون، دادستان اسرائیلی گفت که حکم امروز دادگاه «تصمیم مهمی در حاکمیت قانون، همکاری بین‌المللی، و مهمتر از همه برای قربانیان جنایات مالکا لیفر است.»

سه خواهر به نام‌های داسی ارلیک، نیکول مایر و الی سپر، لیفر را متهم کرده‌اند که هنگام تحصیل در مدرسه یهودیان فوق‌ارتدکس در ملبورن، لیفر آنها را آزار داده بود. گفته می‌شود او شاکیان دیگری هم دارد. این اتهامات در سال 2008 مطرح شد. لیفر که متولد اسرائیل است، مدرسه را ترک گفت و به اسرائیل بازگشت، و از آن زمان در آن کشور زندگی می‌کند.