شناسایی فرد مظنون به ارسال نامه سمی به دونالد ترامپ

پلیس فدرال آمریکا و سرویس‌های مخفی در حال تحقیق در مورد محموله‌های احتمالی دیگری از این قبیل در سرویس‌های پستی هستند

پیشتر نیز پاکت‌های آلوده به مواد سمی به وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید ارسال شده بود - Thomas WATKINS / AFP

مقامات امنیتی کانادا معتقدند که یک زن کانادایی عامل ارسال نامه‌های آلوده به سم رایسین به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، بوده است. 

پلیس سلطنتی کانادا در بیانیه‌ای گفت که به دنبال وجود احتمال ارتباط یک شهروند کانادایی با ارسال نامه‌های زهرآگین، با پلیس فدرال آمریکا در حال همکاری هستند. 

در این میان نیویورک تایمز به استناد اظهارات یک مقام مطلع گزارش کرد که کارآگاهان، زنی را به عنوان عامل جرم شناسایی کرده‌اند. 

دو مقام پلیس به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته‌اند که آزمایش‌ها وجود سم را در نامه‌های ردیابی شده تایید کرده است. 

کلیه نامه‌هایی که به مقصد کاخ سفید پست می‌شود، پیش از رسیدن به مقصد بازبینی و طبقه‌بندی می‌شوند. نامه‌های آلوده به زهر پیش از تحویل به اتاق پست کاخ سفید شناسایی می‌شوند. 

در این میان، پلیس فدرال آمریکا و سرویس‌های مخفی در حال تحقیق در مورد محموله‌های احتمالی دیگری از این قبیل در سرویس‌های پستی هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس فدرال در بیانیه‌ای در این مورد گفت: «پلیس فدرال و سرویس‌های مخفی ایالات متحده مشغول تحقیق در مورد نامه‌ای مشکوک هستند که به پست‌خانه دولت آمریکا رسیده است. در این مرحله هیچ‌گونه خطری امنیت عمومی را تهدید نمی‌کند.» 

ایندیپندنت برای اظهارنظر با کاخ سفید تماس گرفته است. 

سم رایسین به طور طبیعی در تفاله دانه‌های کرچک پس از فرآوری شدن کارخانه‌ای ایجاد می‌شود. 

مصرف داخلی یا استنشاق رایسین می‌تواند مجموعه‌ نشانه‌های دردناک از حال تهوع گرفته تا از کار افتادن اندام‌های بدن و مرگ ناشی از توقف نظام گردش خون ایجاد کند. 

پیش از این بسته‌هایی به وزارت دفاع ایالات متحده، برای جیمز متیس، وزیر دفاع وقت و جان ریچاردسون، فرمانده عملیات دریایی ایالات متحده ارسال شده بود. متعاقب آن، ویلیام کلاید آلن سوم، افسر نیروی دریایی از ایالت یوتا به ارتکاب پنج مورد جرم از جمله تهدید به استفاده از سم بیولوژیکی محکوم شد. پودر رایسینی که او در بسته‌های پستی‌اش استفاده کرده بود از نوع خطرناک نبود. 

درماه مه ۲۰۱۳ نیز نامه‌ای آلوده با پودر رایسین به باراک أوباما و مایکل بلومبرگ، شهردار اسبق نیویورک فرستاده شد. شانون گِس، بازیگر سینما که عامل ارسال این نامه‌ها بود به ۱۸سال حبس محکوم شد.

© The Independent