دلیل ارسال ناگهانی انبوه پیامک کشف حجاب «مشکل در سامانه» عنوان شد

منبع آگاه تاکید کرده که «تک‌تک پیامک‌های ارسال شده، درست است و هیچ یک از موارد بی‌دلیل ارسال نشده است»»

Atta KENARE / AFP

یک منبع آگاه در نیروی انتظامی ایران تایید کرد که سامانه ارسال پیامک کشف حجاب حدود دو هفته با مشکل مواجه شده و به همین دلیل به ناگاه حجم انبوهی از این پیامک‌ها به شهروندان ارسال شده ‌است.

در حالی که پیامک‌های کشف حجاب در خودرو به خودروهایی که سرنشین آن‌ها مرد بوده هم ارسال شده و بسیاری از مردان متاهل اظهار داشته‌اند که این موضوع برایشان مشکلات خانوادگی به وجود آورده ‌است، این منبع آگاه تاکید کرده که «تک‌تک پیامک های ارسال شده، درست است و هیچ یک از موارد بی‌دلیل ارسال نشده است.»

این منبع آگاه، ارسال حجم انبوه پیامک‌ها را با خرابی سامانه و ماندن انبوهی پیامک پشت صف ارسال مرتبط دانسته‌ است.

متن پیامک ارسالی در خصوص عدم رعایت حجاب چنین است: «سلام مالک خودرو به شماره پلاک...سرنشین/راننده خودرو شما مرتکب جرم کشف حجاب شده است. لذا به منظور جلوگیری از تکرار جرم به شما تذکر داده می‌شود. پلیس امنیت اخلاقی ناجا.» 

این در حالی‌ است که بسیاری از مالکان خودرو تاکید دارند که هیچ کشف حجابی در خودروی آن‌ها رخ نداده ‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از دریافت‌کنندگان این پیامک هم زنانی هستند که به تنهایی از خودرو استفاده می‌کنند و گفته‌اند که همیشه حجاب داشته‌اند.

اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم پیامک‌های مشابهی برای شهروندان ارسال شده بود.

در آن زمان پلیس اعلام کرد که در ارسال این پیامک هیچ نقشی ندارد و پلیس راهور نیز ارسال کننده این پیامک‌ها نیست، بلکه پلیس امنیت اخلاقی به واسطه مسئولیتی که به آنها واگذار شده، این پیام‌ها را ارسال کرده و مجری قانون است.

با وجود این، نه سال گذشته و نه در روزهای اخیر، هیچ مقام مسئولی به افرادی که کشف حجاب در خودروهایشان را قبول ندارند توضیحی ارائه نداده ‌است.

بیشتر از