مقام فلسطینی: عمان، سودان، کومور، جیبوتی و موریتانی در نوبت عادی‌سازی روابط با اسرائیل

دونالد ترامپ گفته بود، چند کشور کوچک به زودی به روند صلح با اسرائیل ملحق می‌شوند

از راست: وزیر امور خارجه امارات، روسای جمهور آمریکا و اسرائیل و وزیر امور خارجه بحرین پس از امضاء توافق صلح-REUTERS/Tom Brenner

در حالی که رئیس دفتر کاخ سفید می‌گوید پنج کشور به طور جدی در حال بررسی عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند و از این تعداد سه کشور در منطقه قرار دارند، یک مقام فلسطینی به نام این کشورها اشاره کرد.

به گفته احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین؛ عمان، سودان، جزایر مومور، جیبوتی و موریتانی در حال مذاکره برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند.

به گزارش اورشلیم پست، این سیاستمدار فلسطینی گفت که چند کشور مسلمان و عربی به دنبال برقراری روابط با اسرائیل هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز سه‌شنبه پس از امضاء توافق ابراهیم بین امارات متحده عربی و اسرائیل گفته بود، به زودی کشورهای بیشتری به روند صلح با اسرائیل ملحق می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور در آسیا، خاورمیانه، شمال آفریقا و آمریکای جنوبی با اسرائیل رابطه ندارند یا آن را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسند.

ترامپ همچنین از مذاکره با پادشاه عربستان سعودی خبر داده است.

در حال حاضر علاوه بر مصر و اردن، امارات و بحرین نیز به عنوان سومین و چهارمین کشور عربی روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کرده‌اند.

انتظار می‌رود کشور بعدی که به زودی به سوی صلح با اسرائیل حرکت می‌کند، عمان باشد.

ترامپ گفته بود، نخست‌ کشورهای کوچکتر به روند صلح با اسرائیل می‌پیوندند و سپس کشورهای بزرگتر ملحق خواهند شد. به گفته رئیس‌جمهور آمریکا، عربستان سعودی نیز به این روند ملحق می‌شود.

عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود که از همه راه‌حل‌های جامع برای پایان دادن به مناقشه فلسطین استقبال می‌کند. این کشور همچنین حریم هوایی خود را برای همه پروازهای امارات متحده عربی باز اعلام کرده است. به این ترتیب پروازهای امارات-اسرائیل که با توجه به امضاء رسمی توافق صلح به طور هفتگی برقرار خواهند شد، می‌توانند از آسمان عربستان عبور کنند.

بیشتر از جهان