مرموزترین پرنده آسمان: تکمیل جنگنده نسل ششم آمریکا در خفا

نیروی هوایی آمریکا هیچ جزئیاتی در باره این هواپیمای بی نام اعلام نکرده است

اس آر-۷۱ محرمانه ترین و مرموزترین هواپیمای دوران جنگ سرد بود- SR.gpg

نیروی هوایی ایالات متحده در خفا اولین جنگنده نسل ششم خودش را  طراحی کرده، ساخته، و به پرواز درآورده‌است. به گزارش نشریه دیفنس نیوز، یک مقام ارشد نیروی هوایی آمریکا با تایید این خبر گفت: «ما یک پیش‌نمونه از این هواپیما را ساخته‌ایم، که همه رکوردهای قبلی را شکسته‌است.»

ویل روپر، رئیس بخش خرید نیروی هوایی آمریکا، فاش نکرد که چند پیش‌نمونه از این هواپیما پرواز کرده یا کدام شرکت مامور ساخت آن شده‌است.

به نوشته دیفنس نیوز، این تحول، شوکی برای دنیای هواپیمایی نظامی است، زیرا آخرین جنگنده آزمایشی بیست سال پیش ساخته شد و انتظار نمی‌رفت که جنگنده نسل ششم به این زودی تکمیل شده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تقریبا تمامی جزئیات این هواپیمایی جدید در هاله‌ای از راز قرار دارد. آقای روپر حاضر به ارائه هیچ اطلاعاتی در باره محل یا زمان پرواز آزمایشی یا طراحی هواپیما و ماموریت آن نشد. حتا روشن نیست که این هواپیما سرنشین‌دار است یا نه.

به گفته آقای روپر، تمامی مراحل طراحی، ساخت و آزمایش این جنگنده نسل ششم به صورت مجازی انجام شده، و سپس نمونه واقعی آن ساخته شده و به پرواز درآمده است.

آمریکا در دوران جنگ سرد و پس از آن، هواپیماهای سری مختلفی را تکمیل کرد که مشهورترین آنها هواپیمای جاسوسی اس‌آر-۷۱ بلکبرد بود.