دومین برنامه محرمانه نیروی هوایی آمریکا عملیاتی شد

فضاپیمای جدید ماموریتی سری دارد و هنوز جزئیات برنامه‌هایش اعلام نشده است

 باربارا بارت، وزیر نیروی هوایی آمریکا-  Michael Ciaglo/Getty Images/AFP

نیروی فضایی ایالات‌متحده یک فضاپیمای خودکار را برای یک ماموریت محرمانه در مدار زمین، به فضا پرتاب کرده است. این پرتاب، صبح یکشنبه، پس از تاخیر ۲۴ ساعته ناشی از شرایط بد آب و هوایی رخ داد.

فضاپیمای X-37B با موشک اطلس ۵ از کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

مقامات نیروی فضایی گفتند که آنها پرتاب را به نیروی پلیس، آتش نشانان و کادر درمانی که با بیماری همه گیر ویروس کرونا مبارزه می‌کنند، تقدیم کرده‌اند.

باربارا بارت، وزیر نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «روح شکست‌ناپذیر آمریکایی‌مان، ما را به سمت انگیزه دادن، همکاری کردن و نوآوری در کنار هم سوق می‌دهد، تا بر سختی‌ها غلبه کنیم.»

«نیروی هوایی با تقدیم این ماموریت به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کشور، افراد خط مقدم  و کادر اصلی جامعه، به تجلیل از کسانی می‌پردازد که آمریکا را قدرتمند نگه داشته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دومین پرتاب نیروی فضایی ایالات متحده از زمان تأسیس در دسامبر سال گذشته است. اولین پرتاب یک ماهواره فوق‌پیشرفته با فرکانس ۶ در اطلس ۵ بود که در۲۶ مارس اتفاق افتاد.

ماموریت X-37B انجام یک سری آزمایشات هنگام  قرار گرفتن در مدار زمین است.

در حالی که بخش اعظمی از هدف این ماموریت محرمانه پنهان مانده است، نیروی فضایی فاش کرده که این آزمایش‌ها شامل مطالعه نتایج  تابش و سایر تاثیرات فضایی بر بذرهای مورد استفاده برای رشد مواد غذایی در فضا خواهد بود.

بیشتر از جهان