دونالد ترامپ می‌گوید، ایران «انتخابی جز توافق» ندارد

جرد کوشنر: ترامپ در معامله آینده هیچ امتیازی به ایران نخواهد داد

من فکر می‌کنم آنها می‌خواهند معامله‌ای انجام دهند اما ترجیح می‌دهند با جو بایدن خوابالو معامله کنند تا من-ALEX WONG / Getty Images via AFP

همزمان با پیش‌بینی دونالد ترامپ درباره مذاکره و توافق با ایران بعد از انتخاب مجدد خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، جرد کوشنر، مشاور ارشد او تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا هیچگونه امتیازی به ایران نخواهد داد.

کوشنر در گفتگو با العربیه تصریح کرد: «به تلاش‌ها برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه خواهیم داد و دولت آمریکا به سیاست فشار علیه رژیم ایران ادامه می‌دهد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که اگر او دوباره به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، «رژیم ایران مجبور خواهد شد برای رسیدن به یک معامله پای میز مذاکره بنشیند، اما در صورتی که جو بایدن، معاون سابق رئیس‌جمهور برنده انتخابات نوامبر شود، ایران مقاومت خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش فاکس‌نیوز، ترامپ پیش از امضای توافق‌نامه‌های دیپلماتیک خاورمیانه بین اسرائیل و دو کشور خلیج فارس – امارات‌متحده‌عربی و بحرین - در دفتر بیضی کاخ سفید گفت: «می‌‌بینیم که چه اتفاقی درباره ایران می‌افتد. من می‌گویم در دوره یک هفته‌ای یا شاید یک ماهه بعد از انتخابات این اتفاق می‌افتد. به‌هر حال زمان بسیار کوتاهی خواهد بود. ایران برمی‌گردد و می‌گوید که چیزها را حل کنیم.»

ترامپ معتقد است که راهبرد اعمال تحریم‌ها علیه تهران موثر بوده و اگر خودش دوباره انتخاب شود، ایران را به پای میز مذاکره می‌نشاند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «متأسفانه ایران رنج می‌برد، من نمی خواهم آنها رنج ببرند، اما اقتصاد آنها فروپاشیده است. تولید ناخالص داخلی آنها منفی ۲۷ است، هیچ کس تاکنون چنین رقمی را نشنیده است ... و من فکر می‌کنم آنها می‌خواهند معامله‌ای انجام دهند اما ترجیح می‌دهند با جو بایدن خوابالو معامله کنند تا من.»

ترامپ پیشتر هم این اظهارات را در یک برنامه رسانه‌ای گفته و تاکید کرده‌بود که قراردادی که در آینده با ایران منعقد می‌شود قرارداد واقعا خوبی خواهد بود: «چون آن‌ها انتخاب دیگری ندارند.»

ترامپ در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید همچنین افزود که پنج یا شش کشور دیگر هستند که احتمالا با اسرائیل قرارداد عادی‌سازی روابط امضا می‌کنند.

او گفت: «اما شما خواهید دید. شما فعالیت‌های خیلی عالی را می‌بینید. خاورمیانه در صلح خواهد بود.»‌