بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰: آیفون،‌ سامسونگ و هوآوی

بسیاری از تلفن‌های موجود در بازار اکنون گزینه شارژ سریع دارند

در حال حاضر اکثر گوشی‌های گران‌قیمت به صفحه نمایشی مجهزند که همه فعالیت‌ها بر روی آن صورت می‌گیرد- ROBIN UTRECHT / ANP / AFP

گوشی‌های تلفن این روزها قطعا کارهای بیشتری نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک انجام می‌دهند. این بدان معنی است که وقتی نوبت به انتخاب یک گوشی هوشمند می‌رسد، چیزی را می‌خواهید که به اندازه کافی سریع باشد تا بلافاصله صفحات وب را بارگیری کند و به اندازه کافی هم بزرگ باشد تا با پیکسل‌های کافی بر صفحه نمایش، پخش ویدیو را به خوبی و با کیفیت بالا میسر کند.

همچنین، لازم است که این دستگاه به یک یا چند دوربین مجهز باشد تا به آن ترتیب بتوانید با خیال راحت دوربین مستقل خود را در خانه بگذارید.

این دستگاه باید پرداخت‌های شما را هم (به ویژه در این روزهای بدون تماس) به عهده گیرد و همچنین از طریق آن پخش موسیقی و بازی‌های خود را نیز انجام دهید. همه این‌ها با باتری‌ای میسر می‌شود که بتواند دستکم یک روز کامل دوام داشته باشد تا دیگر نگران تمام شدن باتری نباشید.

در حال حاضر اکثر گوشی‌های گران‌قیمت به صفحه نمایشی مجهزند که همه فعالیت‌ها بر روی آن صورت می‌گیرد، به این معنی که هیچ فضای دیگری در قسمت بالا و پایین گوشی وجود ندارد. این افزایش گستره صفحه نمایش نسبت به بدنه گوشی، به این معناست که دوربین‌های سلفی در حال حاضر گاهی در یک روزنه و یا  منفذی در انتهای صفحه نمایش تعبیه می‌شوند.

به همین ترتیب، در حال حاضر حسگرهای اثرانگشت برای بازکردن قفل گوشی یا اعتبارسنجی پرداخت‌ها، زیر صفحه نمایش گوشی، در لبه‌های کناری، و یا (در تلفن‌های مقرون به صرفه‌تر) در پشت گوشی تعبیه شده است. از میان این تلفن‌ها تنها گوشی آیفون احراز هویت از طریق شناسایی چهره را دارد که برای اعتبارسنجی پرداخت‌‌ها به اندازه کافی خوب است.

مورد دیگری که بیشتر به گوشی‌های ارزان قیمت منتسب است، ورودی ۳.۵ میلی‌متری هدفون است. از میان گوشی‌های موجود، «سونی اکسپریا وان مارک ۲» برای ورودی اتصال سنتی‌اش، شاخص است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دو سیستم عامل اصلی در گوشی‌های همراه هست: یکی سیستم عامل آی او اس اپل (iOS) که فقط در دستگاه‌های اپل موجود است، و دیگری سیستم عامل اندروید گوگل که تمام دستگاه‌های دیگر به آن وابسته‌اند.

طی ماه‌های اخیر یک سیستم عامل جدید هم ساخته شده است. به دلیل اعمال محدویت‌‌های دولت آمریکا بر شرکت هوآوی در زمینه کار با شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل، این نشان تجاری چینی گوشی همراه مجبور شده است تا به جای نسخه خدمات کامل گوگل بر گوشی همراه خود (که همه تولیدکنندگان دیگر از آن استفاده می‌کنند) از سیستم عامل متن باز اندروید در دستگاه‌های خودش استفاده کند.

خدمات گوگل برای گوشی، به برنامه‌هایی مانند جی‌میل، نقشه‌های گوگل (گوگل مپ)، یوتیوب و فروشگاه گوگل پلی اجازه فعالیت می‌دهد. با این حال، سخت‌افزار عالی گوشی هوآوی و اپ استور (فروشگاه برنامه‌های اندروید) درحال پیشرفت آن، که «اپ گالری» نامیده می‌شود، قطعا این نشان تجاری را به نامی قابل تأمل تبدیل خواهد کرد. 

ما برای سهولت استفاده، کیفیت پیشرفته عناصری مانند دوربین‌ها و بلندگوها و البته عمر باتری، آن را آزمایش کردیم. البته، بسیاری از تلفن‌ها اکنون گزینه‌های شارژ سریع دارند؛ طوری که حتی اگر باتری تلفن در زمان نامناسبی تمام شود، شارژ مجدد آن تا نیمه ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد. بعضی از تلفن‌ها در درون خود سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم دارند، بنابراین اگر پد شارژ بی‌سیم داشته باشید، می‌توانید گوشی را به راحتی روی آن قرار دهید و مجددا شارژ کنید. البته این روش معمولا کندتر از شارژ از طریق سیم انجام می‌شود.

شما می‌توانید به بررسی‌های مستقل ما اعتماد کنید. ممکن است ما از برخی از خرده‌فروشان کمیسیون بگیریم، اما هرگز اجازه نمی‌دهیم که این موضوع بر انتخاب‌ها تأثیر بگذارد. این درآمد به ما کمک می‌کند تا بودجه روزنامه‌نگاری در«ایندیپندنت» را تأمین کنیم.

© The Independent

بیشتر از زندگی