لیام و الیویا محبوب‌ترین اسامی برای نوزدان در ایالات متحده

الیویا قبلاً در جایگاه دوم محبوب‌ترین نام برای نوزادان دختر قرار داشت

محبوب‌ترین اسامی احتمالاً تغییری نخواهند کرد و طبق داده‌های سازمان تأمین اجتماعی ایالات متحده، نُوا، لیام، اما و الیویا» محبوب‌ترین اسامی دهه نیز بوده‌اند - PIXABAY

طبق گزارش تازه‌ای، «لیام» برای سومین سال پیاپی همچنان محبوب‌ترین نام برای نوزادن پسر در ایالات متحده است.

طبق فهرستی که سازمان تأمین اجتماعی ایالات متحده همین هفته منتشر کرد، محبوب‌ترین اسامی نوزادان در سال ۲۰۱۹ خیلی شبیه سال قبل از آن است.

طبق این فهرست سالانه، «لیام و الیویا» به ترتیب محبوب‌ترین اسامی برای پسران و دختران هستند.

«لیام» چند سال است که در صدر محبوب‌ترین اسامی برای پسران قرار داشته است، اما «الیویا» برای نخستین بار است که با پیشی گرفتن از «اما»، محبوب‌ترین نام انتخابی پدر و مادرها می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جالب این است که طبق آماری که اداره آمار ملی بریتانیا به تازگی منتشر کرده است، در انگلستان و ولز نیز نام الیویا محبوب‌ترین نام برای نوزادان دختر است.

بعد از لیام نیز نام‌های «نُوا (نوح)، الیور، ویلیام و الیجا (عالیجاه)» پربسامدترین نام انتخابی والدین برای نوزادان هستند و «جیمز، لوکاس و میسون» هم جزو ۱۰ نام صدرنشین هستند.

در فهرست پنج محبوب‌ترین اسامی برای نوزادان دختر در سال ۲۰۱۹ نیز بعد از الیویا، نام‌های «اما، اوا، سوفیا و ایزابلا» قرار دارند.

محبوب‌ترین اسامی احتمالاً تغییری نخواهند کرد و طبق داده‌های سازمان تأمین اجتماعی ایالات متحده، نُوا، لیام، اما و الیویا» محبوب‌ترین اسامی دهه نیز بوده‌اند.

طبق این گزارش، در دهه ۲۰۱۰ میلادی، ۱۸۲ هزار و ۸۹۶ نوزاد را «لیام» و ۱۹۴ هزار ۶۶۷ نوزاد را «اما» نام‌گذاری کرده‌اند.

آن‌هایی که می‌خواهند نام منحصربه‌فردی بر نوزادشان بگذارند، می‌توانند به سراغ نام «رِی‌ون» برای پسر و «ایزابلا» برای دختر بروند که طبق این گزارش، در فهرست در رتبه صدم محبوب‌ترین اسامی دهه گذشته قرار دارند.

© The Independent

بیشتر از زندگی