عذرخواهی جوکوویچ بعد از محرومیت غیرمنتظره از ادامه اوپن آمریکا

توپی که جوکوویچ با عصبانیت به پشت زمین زد، به گلوی خط‌نگهدار خورد

نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، بدون گفت‌وگو با رسانه‌ها استادیوم را ترک کرد- Al Bello/Getty Images/AFP

نوواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، پس از محروم شدن از ادامه بازی در مسابقات اوپن آمریکا، در بیانیه‌ای از کار خود پوزش خواست.

جوکوویچ در اولین ست بازی دور چهارم خود در برابر پابلو کارنو بوستا ۶-۵ عقب بود که با عصبانیت توپ تنیس را با راکت به سمت عقب زمین زد، توپ به گلوی یک داور خط‌نگهدار زن که در کنار زمین استادیوم «آرتور اش» ایستاده بود خورد.

خط‌نگهدار بی‌درنگ به زمین افتاد و ابراز ناراحتی کرد. تنیس‌باز صرب به سوی او دوید، پوزش خواست و حالش را پرسید. اما به رغم پشیمانی، سورن فریمل، داور تورنمت، و اندریاس اگل، سرپرست مسابقات گرند اسلم، حکم دادند که جوکوویچ باید از ادامه مسابقه محروم شود و همه پول و امتیازاتی را که در این تورنمنت به دست آورده، از او بازپس گرفته شود.

جوکوویچ مدت درازی پس از این حادثه با داوران بحث کرد، و بعد بدون گفت‌وگو با رسانه‌ها، استادیوم را ترک کرد، اما کمی بعد در یک پست اینستاگرامی از کار خود پوزش خواست و گفت: «خیلی غیرعمد و خیلی اشتباه بود.» او در پست خود نوشت: «این وضعیت خیلی ناراحتم کرده است. از وضعیت خط‌نگهدار جویا شدم و به من گفتند که شکر خدا حالش خوب است. بی‌نهایت متاسفم که این قدر ناراحتش کرد. کاملا غیرعمد بود و کاملا اشتباه.»

او در ادامه نوشت:«در رابطه با محرومیت، باید با ناراحتی خودم کنار بیایم و آن را به درسی برای رشد و تکامل خود به عنوان یک ورزشکار و یک انسان تبدیل کنم. از تورنمت اوپن آمریکا و هر کسی که به آن مربوط است بابت رفتارم پوزش می‌خواهم. از تیم و خانواده‌ام خیلی ممنونم که مثل کوه پشتم بوده‌اند، و از هوادارانم که همیشه در کنارم بوده‌اند. ممنون و متاسفم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برگزارکنندگان تورنمت در بیانیه‌ای گفتند: «مطابق مقررات گرند اسلم…داور تورنمت اوپن آمریکا نوواک جوکوویچ را از این مسابقه حذف کرد.»

جوکوویچ بخت مسلم قهرمانی در مسابقات اوپن آمریکا ۲۰۲۰ بود، چرا که رافائل نادال به دلیل مقررات مربوط به ویروس کرونا، و راجر فدرر به دلیل مصدومیت، از مسابقات غایب بودند. جوکوویچ تا پیش از ماجرای روز یک‌شنبه، فصلی بی‌شکست را پشت سر گذاشته بود و به ۲۶ پیروزی پیاپی دست یافته بود.

آن چه روی داد بی‌تردید اتفاقی بود، اما این اولین باری نیست که چنین سناریویی برای جوکوویچ پیش می‌آید. در مسابقات اوپن فرانسه ۲۰۱۶، راکتش را پرت کرد که نزدیک بود به یک خط نگهدار دیگر بخورد. در ادامه همان فصل، به دلیل زدن یک توپ درون جایگاه تماشاگران در حالت خشم، اخطار گرفت.

© The Independent

بیشتر از ورزش