امارات، «وزارت هوش مصنوعی» تاسیس کرد

رمز ارز خاص دبی به زودی وارد بازار می‌شود

نمایی از دبی، امارات - GIUSEPPE CACACE / AFP

امارات متحده عربی اولین کشوری شد که وزیری برای هوش مصنوعی تعیین کرد. به گزارش «بیزنس عربی»، عمر بن سلطان العلمای ۲۷ ساله اولین وزیر هوش مصنوعی این کشور است.

امارات می‌خواهد پیشتاز انقلاب فناوری جهانی باشد و از جمله در پروژه مسکونی کردن مریخ تا سال ۲۱۱۷ شرکت کند.

انتصاب آقای العلما چند روز پس از اعلام راهبرد امارات در زمینه هوش مصنوعی است، بخشی از هدف‌های تعیین شده برای صدمین سال تاسیس این کشور که در سال ۲۰۷۰ جشن گرفته خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی برآورد کرده که تا سال ۲۰۳۰، هوش مصنوعی در بازار جهانی ارزشی نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد دنیا خواهد داشت، و به این ترتیب ارزش ناخالص داخلی این کشور را ۳۵ درصد افزایش خواهد داد و هزینه‌های دولتی را نصف خواهد کرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات، گفت: «دولت جدید، فناوری را گسترش خواهد داد، و از علم و تحقیق حمایت خواهد کرد.»

او در فوریه سال گذشته اعلام کرد که دولت قصد دارد بیشتر امور دولتی را به بخش خصوصی برون‌سپاری کند و چند وزارتخانه را ببندد. از جمله این تغییرات ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی است.

در همین حال، مدتی پیش دبی اولین رمزارز (کریپتوکارنسی) خاص خود را به نام «ام‌کش» راه انداخت. این رمزارز که از اواخر سپتامبر به گردش می افتد، سیستم پشتیبان خاص خود را دارد و برای انجام معاملات مالی گوناگون طراحی شده است.