مردی که دو ماده‌ شیر نگه می‌داشت، در اثر حمله آنان جان باخت

وست متیوسون ۶۸ ساله در اثر حمله دو ماده شیر سفید بالغ به خاک و خون کشیده شد

وست متیوسون دو ماده شیر سفید را از بچگی نگهداری می‌کرد- (YouTube/Screengrab) 

مردی اهل آفریقای جنوبی پس از باز کردن در قفس دو ماده شیر خود برای بردن آن‌ها به قدم زدن صبحگاهی، در اثر حمله شیرها کشته شد.

وست متیوسون ۶۸ ساله از قرار معلوم در اثر حمله دو ماده شیر سفید بالغ به خاک و خون کشیده شد. او این شیرها را از دوران تولگی‌شان نگه داشتته بود. آنها از «مزرعه شکار بسته» نجات یافته بودند که در آنجا حیوانات وحشی در فضایی بسته شکار می‌شوند.

به گزارش نشریه تلگراف، همسر آقای متیوسون، جیل، که ۶۵ سال دارد، کوشید تا جان همسرش را از چنگ دو شیر ۱۸۰ کیلوگرمی نجات دهد، اما پیش از آن که بتواند آنها را دور کند، این شیرها جراحاتی مرگ‌آور بر او وارد کرده بودند.

تهری فرگوسن، عروس خانواده متیوسون، به این نشریه گفت که معلوم نیست چرا شیرها او را کشتند و اظهار داشت که آنها اقدامی برای خوردن او نکردند و همچنین گفت که مرگ او شاید در اثر «بازی خشن» شیرها بوده است.

او گفت: «فقط وقتی خواهیم فهمید چرا او درگذشت که گزارش کامل کالبدشکافی را ببینیم. این نکته را هم باید مدنظر داشت که وست آنقدرها که فکر می‌کرد، جوان نبود. ما هنوز نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است، ولی قبل از آن شیرها مشغول بازی شدیدی با یکدیگر بودند.»

این دو شیر پیشتر نیز مرد دیگری را کشته‌اند.

در سال ۲۰۱۷ هر دوی آنها با بالا رفتن از یک درخت و پریدن از روی نرده‌ها از قفس خود بیرون آمدند و به یک کارگر و دوستش در ملک همسایه حمله کردند.

به گزارش نشریه آفریقا جئوگرافیک، در آن زمان آقای متیوسون تاکید کرد که این دو شیر خیلی دوستانه هستند و اصلا رفتاری خشن از خود نشان نمی‌دهند و او هر روز آنها را ۳ تا ۴ ساعت راه می‌برد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانواده متیوسون یک شرکت گردشگری با نام «لایون تری تاپ لاج» (Lion Tree Top Lodge) اداره می‌کنند که در نزدیکی شهر هودسپروت در ۲۸۰ مایلی شمال غربی ژوهانسبورگ واقع است.

خانم فرگوسن گفت این شیرها اکنون بیهوش هستند و موقتا به پناهگاهی برای حیوانات تحت خطر انقراض منتقل شده‌اند.

به گزارش تلگراف، این حیوانات بالغ ممکن است پس از این برای اولین بار در طبیعت رها شوند.

خانم فرگوسن گفت: «آنها اکنون در جای امنی قرار دارند که به آنها رسیدگی می‌شود و مراقبت می‌شوند و سپس در طبیعت رها خواهند شد، ولی دیگر به اینجا برنخواهند گشت.»

© The Independent

بیشتر از جهان