انتقاد از مستند جدید نتفلیکس راجع به گربه‌کشی

«اگر نسبت به حیوان‌آزاری حساس هستید، این مستند را نبینید»

لوکا مگنوتا سال ۲۰۱۲ بازداشت شد- AFP PHOTO / SERVICE DE POLICE DE LA VILLE DE MONTREAL

به زعم بینندگان، مستند جدید نتفلیکس با نام «سر به سر گربه‌ها نگذارید: شکار یک قاتل اینترنتی» مشمئزکننده‌ترین برنامه‌ای است که تا کنون دیده‌اند.

«سر به سر گربه‌ها نگذارید» درباره لوکا مگنوتا، یک قاتل کانادایی است که پس از انتشار ویدیویی دلخراش در فضای مجازی از خود هنگام قتل دو بچه گربه، و در پی تحقیقات کارآگاهان مجازی، نهایتا بازداشت شد.

علی‌رغم تلاش کاراگاهان مجازی برای با خبر ساختن مقامات از حیوان‌آزاری آقای مگنوتا، هیچ اقدامی از سوی آنان صورت نپذیرفت تا آن که وی یک دانشجوی چینی به نام لین جون را به قتل رساند و اعضای بدن او را مثله کرد، و فیلم آن را هم در فضای مجازی پخش کرد.

مستند نتفلیکس این گونه آغاز می‌شود که ویدیویی را در حال بارگذاری شدن در یوتیوب نشان می‌دهد که در آن مردی، پس از کشیدن یک سیگار، دست به قتل دو بچه گربه کوچک می‌برد. 

بینندگان این مستند در توییتر از وحشت خود از تماشای آن برنامه حرف زدند.

شخصی توییت کرد: «اگر نسبت به حیوان‌آزاری حساس هستید، «سر به سر گربه‌ها نگذارید» را در نتفلیکس تماشا نکنید. خود من فکر کردم حاوی ویدیوهای خنده‌دار و کودکانه‌ای از گربه‌ها یا چیزی در این مایه‌ها باشد، ولی بعد از تماشای کمی از قسمت اول دیدم خیلی مشمئزکننده است.»

شخص دیگری نوشت: «سر به سر گربه‌ها نگذارید» جالب‌ترین و در عین حال مشمئزکننده ترین مستندی است که در زندگی خود دیده‌ام.»

کاربر دیگری نظر داد: «همه به گوش، هر کاری که دارید متوقف کنید، برنامه‌های خود را لغو کنید، مشاغل خود را ترک کنید، با معشوق‌تان تمام کنید، از این وبسایت بد خارج شوید و مستند «سر به سر گربه‌ها نگذارید» را در نتفلیکس تماشا کنید. این پر پیچ وخم‌ترین مستند قتلی است که من تا کنون دیده‌ام و من تمام مستندهای این چنینی را تماشا کرده‌ام.»

فردی دیگر نوشت: «سر به سر گربه‌ها نگذارید یکی از مشمئزکننده‌ترین و در عین حال درخشان‌ترین مستندهای قتلی است که اکنون در نتفلیکس موجود است. من از شروع تا پایان، قفل تماشای آن بودم.»

بعد از تعقیبی بین‌المللی، آقای مگنوتا نهایتا در برلین دستگیر شد و به کانادا استرداد شد، و در آنجا به اتهام قتل درجه اول به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

«سر به سر گربه‌ها نگذارید» اکنون در نتفلیکس برای تماشا در دسترس است.

© The Independent

بیشتر از فیلم