آنگلا مرکل می‌گوید حالش خوب است

سخنگوی مرکل:  صدراعظم آلمان طبق برنامه در اجلاس گروه ۲۰ شرکت خواهد کرد

AFP

آنگلا مرکل، پس از آن که برای دومین بار ظرف ۱۰ روز در حال لرزیدن در یک رویداد رسمی دیده شد، می‌گوید که حالش خوب است.

روز پنجشنبه، صدراعظم آلمان هنگام ملاقات با فرانک والتر اشتانمیر، رییس جمهوری آلمان، در برلین (که این روزها دمای هوای آن بسیار بالاست) در حال لرزیدن مشاهده شد.

در یک فیلم خبری از مراسم تودیع کاترینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان که به پارلمان اروپا می‌پیوندد، مرکل در حالی مشاهده شد که دست‌ها‌ی خود را روی هم گذاشته است و لیوان آبی را که به او تعارف می‌شود، رد می‌کند.

سخنگوی صدراعظم آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا وی در نشست سران گروه ۲۰ در ژاپن حضور خواهد یافت یا خیر، گفت: «همه چیز مطابق برنامه پیش می‌رود، حال صدر‌اعظم خوب است».

مرکل که سابقه مشکلات جدی در زمینه سلامت جسمانی ندارد، روز ۱۸ ژوئن نیز در جریان ملاقات با رییس جمهوری اوکراین، در حال لرزیدن مشاهده شد.

او پس از پایان مراسم، در پاسخ به خبرنگاران گفت: «از آن زمان من دست کم سه لیوان آب نوشیده‌ام که ظاهرا لازم بود، و حالا حالم بسیار خوب است».

صدراعظم آلمان پیش‌تر به شوخی گفته بود که او مثل یک «شتر بی‌نیاز به خواب» است که می‌تواند بدون استراحت کامل در شب، روزهای پی‌در‌پی راه برود.

خانم مرکل پس از پرواز به ژاپن برای شرکت در نشست گروه ۲۰ در روزهای جمعه و شنبه، قرار است روز یکشنبه جهت حضور در اجلاس سران اتحادیه اروپا به بروکسل برود. در برنامه ملاقات‌های او در ژاپن، دیداری رودررو با دونالد ترامپ نیز گنجانده شده است.

مرکل در سال ۲۰۰۰ میلادی، در دوران ریاست جمهوری جرج بوش در امریکا و نخست وزیری تونی بلر در بریتانیا، به قدرت رسید.

وی اکتبر گذشته اعلام کرد که در پایان چهارمین دوره ریاستش بر دولت آلمان، در ۲۰۲۱ از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد. او چندی پیش از مقام رهبری حزب محافظه‌کار نیز استعفا داد و زمام امور آن حزب را به سیاست‌مدار دست پرورده خود، انگرت کرامپ - کارن بویر سپرد.

© The Independent

بیشتر از جهان