قرارداد ۷۵۰ میلیون دلاری ترامپ برای انجام ۱۵۰ میلیون آزمایش ویروس کرونا

ترامپ در سخنرانی خود در نشست ملی حزب جمهوری‌خواه این خبر را رسما عنوان کرد

رئیس جمهور دونالد ترامپ قرار بود این قرارداد را رسما در آخرین شب نشست ملی جمهوری‌خواهان اعلام کند - Brendan Smialowski / AFP

کاخ سفید از خرید ۱۵۰ میلیون آزمایش سریع کووید-۱۹ به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار خبر داد که قرار است همزمان با دست و پنجه نرم کردن ایالات متخلف با بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا «در سراسر کشور توزیع شود». 

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت برنامه دارد تولید نهایی آزمایش سریع برای ویروس کرونا را با قیمتی پایین تا «روند بی‌سابقه ۵۰ میلیون آزمایش» در هر ماه افزایش دهد. 

این بیانیه نوشت: «امروز، دولت ترامپ مفتخر است که اعلام کند قرارداد خرید و تولید ۱۵۰ میلیون آزمایش سریع ویروس کرونا نهایی شده و قرار است در سراسر کشور توزیع شود. این دستاوردی بزرگ است که به حفظ جان بسیاری از شهروندان کمک خواهد کرد و از آمریکایی‌هایی که در گروه‌های پرخطر قرار دارند محافظت کرده و به ما اجازه می‌دهد کشور را باز نگه داریم، شهروندان را سر کار خود برگردانده و کودکان را به مدارس بفرستیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت ترامپ طی همکاری با آزمایشگاه ابوت ۱۵۰ میلیون آزمایش سریع تولید خواهد کرد که به گفته متخصصان بیماری‌های مسری گامی مهم و حیاتی در کنترل شیوع این بیماری در اماکن مختلف و ردیابی افراد در تماس با موارد مبتلا است. 

بسیاری از ایالات در سراسر کشور در حال حاضر از آزمایش‌های سریع برخوردار نیستند و بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که آزمایشگاه‌های آزمایش‌گیری در سراسر کشور تحت فشار موارد مورد آزمایش برای کووید-۱۹ قرار دارند. 

کاخ سفید با ابراز خوشحالی از این قرارداد در بیانیه خود گفت: «تحت رهبری رئیس جمهور ترامپ، ایالات متحده پیشتاز دنیا در آزمایش‌گیری و تولید طیف مختلفی از آزمایش‌های مورد اتکا و مطمئن است.» 

رئیس جمهور دونالد ترامپ قرار بود این قرارداد را رسما در آخرین شب نشست ملی جمهوری‌خواهان اعلام کند. او در این مراسم که یک هفته به طول انجامید و کاملا مجازی بود، قرار است در آخرین شب برای سخنرانی از کاخ سفید حاضر شود. 

به گفته کاخ سفید، تحت این قرارداد جدید آزمایش‌های سریع در انطباق با تجویز اداره غذا و داروی ایالات متحده برای امور اضطراری، فرصت تولید و توزیع خواهند یافت.  

این قرارداد بخشی از «عملیات سریع‌السیر» است که واکنشی فدرال برای مقابله با بیماری عالم‌گیری کرونا است و باعث شده تحقیقات و تولید داروهای درمانی برای ویروس کرونا به نحوی بی‌سابقه در تاریخ و با سرعتی بالا انجام شود. 

این بیانیه ادامه داد: «ساخته آمریکا و برای آمریکایی‌ها، این آزمایش‌های جدید مثالی عالی از رویکرد "همه چیز آمریکایی" رئیس جمهور ترامپ است که با بهره‌برداری از صنعت و نوآوری در کشور باعث شده است آمریکا پیشتاز جهان در مبارزه با کووید-۱۹ باشد.»

مایک پنس، معاون اول رئیس جمهور نیز اظهاراتی مشابه را در سخنرانی چهارشنبه شب خود در نشست ملی جمهوری‌خواهان ایراد کرد و وعده داد که کشور در مسیر خود برای تولید اولین واکسن ایمن کووید-۱۹ در حرکت است. با این حال ایالات متحده در کنترل شیوع ویروس کرونای جدید در سراسر کشور خود ناکام بوده است و پیشتاز در جهان هم در موارد ابتلا و هم در مرگ‌های حاصل از این بیماری است. چندین ایالت در این کشور با ظهور مجدد و قابل توجه این ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنند و دولت نیز به خاطرعدم اتخاذ برنامه‌ای ملی برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر مورد انتقاد قرار گرفته است. 

© The Independent