دونالد ترامپ در گردهمایی ملی جمهوریخواهان: تروریست شماره یک جهان را کشتیم

دونالد ترامپ رسما نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را پذیرفت

دونالد ترامپ، ملانیا ترامپ (راست) و دخترش ایوانکا ترامپ در شب چهارم گردهمایی ملی جمهوریخواهان در کاخ سفید-REUTERS/Carlos Barria

دونالد ترامپ که در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان در کاخ سفید سخنرانی می‌کرد، نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت. در حالی که به نظر می‌رسید جمعیت هزار نفری هوادارانش، چندان فاصله اجتماعی را رعایت نکرده‌اند، او سعی کرد تا موفقیت‌های خود را مرور کند. 

پیش از شروع مراسم، بیلی گراهام فرزند فرانکلین گراهام، پسر رهبر فقید پروتستان‌های آمریکا، دعای افتتاحیه شب آخر کنگره جمهوری خواهان را ایراد کرد. در ادامه برخی از جمهوری‌خواهان، پیش از سخنرانی ترامپ و در مورد عملکرد او به سخنرانی پرداختند.

ابتدا کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس، در یک ویدئوی از پیش تنظیم شده با توضیح اینکه نرخ بیکاری کشور در حال حاضر ۱۰.۲درصد است، قول داد که ترامپ یک اقتصاد قوی را بازسازی می کند.

یکی دیگر از مشاوران کاخ سفید با نام بردن از جورج فلوید، ابراز امیدواری کرد که تعداد بیشتری از خانواده‌هایی که در خشونت‌های اخیر آسیب دیده‌اند، بتوانند همدلی دونالد ترامپ را ببینند.
دن اسكاوینو، یکی دیگر از مشاوران کاخ سفید در مورد ترامپ گفت: «رئیس جمهور ترامپ مردی مهربان و شایسته است. کاش می توانستید در کنار او باشید تا محبت بی پایان او را ببینید.»

همچنین ، «میک مک کانل»  رهبر اکثریت مجلس سنا مدعی شد که حزب دموکرات امروز نمی‌خواهد «زندگی برای آمریکای میانه را بهبود ببخشد.» او گفت: «دموکرات‌ها می‌خواهند همه چیز را در زندگی آمریکایی ها کنترل کنند.»

در ادامه دانا وایت در مورد همه گیری ویروس کرونا گفت: «هیچ کس و هیچ کس نمی توانست چالش‌هایی را که کووید-۱۹ پیش می آورد را پیش بینی کند.» وی در ادامه از ترامپ به خاطر «روبرو شدن با همه این موانع» تمجید کرد.

در حالی که مراسم در کاخ سفید در حال پیگیری بود، بسیاری در خارج از آن، به تجمع و شعار علیه ترامپ اقدام کردند. آنها ترامپ را دروغگو می‌نامیدند.

«آن دورن»، همسر افسر بازنشسته «دیوید دورن » که اوایل سال جاری در میان ناآرامی ها در سنت لوئیس به ضرب گلوله کشته شد، نیز به سخنرانی پرداخت. او گفت:« من هر روز این وحشت را دوباره در ذهنم زنده می کنم.امید من این است که زندگی مجدد با من اکنون به لرزاندن این کشور از کابوسی که در شهرهای خود شاهد آن هستیم کمک کند و تحولات مثبتی و مسالمت آمیز را به بار آورد. »

بن کارسون ، وزیر مسکن و شهرسازی که در دور قبل انتخابات، ابتدا مخالف دونالد ترامپ بود، نیز سخنرانی کرد. او با تحسین دونالد ترامپ در موردش چنین گفت:« او شفاف است ، و ما مطمئناً می دانیم چه فکر می کند.»

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک که مدتی نیز به عنوان وکیل برای ترامپ خدمت کرده، با اشاره به تظاهرات ضد نژادپرستی اخیر مدعی شد که برخی سعی داشتند اعتراضات را به ناامنی بکشانند و از دونالد ترامپ خواست که کشور را دوباره امن کند.

دیگر سخنران گردهمایی دیشب، «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه بود. او مدعی شد که جو بایدن با معاملاتی وحشتناک باعث بسته شدن کارخانه‌های آمریکایی و انتقال آنها به چین شده است. این کار باعث شد تا چین ۵۰ سال پیشرفت کند و آمریکایی‌ها بیکار شوند.

همچنین، آلیس جانسون ، که حبس ابدش در زندان، توسط ترامپ در سال ۲۰۱۸ تخفیف یافته بود، به سخنرانی در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان پرداخت و از رئیس جمهور برای کمک به او تشکر کرد.

در اینجا ایوانیکا دختر دونالد ترامپ به معرفی پدرش پرداخت. ایوانیکا ترامپ سخنرانی خود را با دعا برای افراد آسیب دیده از طوفان لورا آغاز کرد. این توفان تا اینجا شش کشته در لوئیزیانا برجای گذاشته است. او پدر خود را «رئیس جمهور مردم و یک رهبر مؤثر» توصیف کرد. او افزود: «من می دانم که سبک ارتباط پدرم مطابق سلیقه همه نیست و من می دانم که توییت‌های او می‌تواند کمی بدون فیلتر احساس شود. اما نتایج گویای همه چیز هستند. او در ادامه افزود: «‌من بابت همه خانواده‌هایی که به دلیل ویروس کووید-۱۹عزیزانشان را از دست دادند یا با آن دست به گریبان هستند، ناراحتم. »

در ادامه دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و کاندیدای دور بعد انتخابات ریاست جمهوری به همراه ملانیا ترامپ بانوی نخست‌ ایالات‌متحده وارد شد.

دونالد ترامپ در ابتدای سخنرانی با آسیب‌دیده‌های توفان لارا ابراز همدردی کرد و گفت که این هفته برای بررسی مناطق آسیب دیده شخصا به منطقه می رود.

او اعلام کرد که نامزدی جمهوری خواهان را برای انتخابات ریاست جمهوری می‌پذیرد. ترامپ در این باره گفت: «‌هموطنان آمریکایی‌ام ، امشب ، با قلبی پر از سپاس و خوش‌بینی بی حد و حصر ، من این نامزدی را برای ریاست جمهوری ایالات متحده کاملا قبول دارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او با تکرار سخنان، سخنرانان قبلی، تصویری سیاه از جو بایدن به نمایش گذاشت. او اظهار کرد: «‌این انتخابات تصمیم خواهد گرفت که آیا ما رویای آمریکایی را نجات می‌دهیم ، یا اینکه آیا ما به یک برنامه سوسیالیستی اجازه می‌دهیم تا سرنوشت گرامی ما را ویران کند.» او ادامه داد: «‌رای شما تصمیم خواهد گرفت که آیا ما از آمریکایی‌های مطیع قانون محافظت می کنیم ، یا اینکه ما  به آنارشیست‌ها و جنایتکاران خشن که شهروندان ما را تهدید می کنند، آزادی عمل می‌دهیم.»

دونالد ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش به بیان دستاوردهای خود پرداخت و با افتخار گفت که دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک به زودی به پایان می‌رسد.

او در ادامه گفت که از زمان آبراهام لینکلن تا به حال، بیش از هر رئیس جمهور دیگری برای جامعه آفریقایی‌ها کار کرده است. او گفت:«من در طی ۳ سال بیش از ۴۷ سال جو بایدن، برای جامعه سیاه‌پوستان کار کرده‌ام.»

دونالد ترامپ با اشاره به مشارکت آمریکا در ناتو گفت: «‌این اولین بار در ۲۰ سال است که اعضای ناتو هزینه های خود را افزایش داده‌اند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به شرایط خاورمیانه گفت: «‌وقتی من قدرت را در دست گرفتم، خاورمیانه در آشوب بود و داعش در حال یکه تازی بود. ایران داشت قدرت می‌گرفت و تصور پایان برای جنگ افغانستان امکان پذیر نبود. من از توافق وحشتناک و یک‌طرفه هسته‌ای ایران کنار کشیدم.»  او در همین راستا افزود:«ما در یک عملیات تروریست شماره یک جهان، یعنی قاسم سلیمانی را نابود کردیم.»

ترامپ در طول سخنرانی خود بارها به جو بایدن حمله کرد. او در بخشی از سخنانش گفت: «‌سوابق بایدن یک تماس شرم‌آور از فاجعه‌بارترین خیانت‌ها و اشتباهات زندگی ما است. او تمام حرفه خود را در طرف اشتباه تاریخ گذرانده است.» او افزود: «‌کارگران اخراج شده در میشیگان ، اوهایو ، نیوهمپشایر ، پنسیلوانیا و بسیاری از ایالت های دیگر سخنان توهم آمیز جو بایدن را نمی‌خواستند ، آنها می خواستند شغل خود را برگردانند.»

ترامپ با اشاره به کرونا توضیح داد که ما بر روی علم ، حقایق و داده ها در مورد ویروس کرونا تمرکز داریم. او گفت شد که واکسن این بیماری را تا پایان سال تولید خواهند کرد.

ترامپ در ادامه به تشریح وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا پرداخت. او در این باره گفت: «‌ما بزرگترین بسته کمک های مالی در تاریخ آمریکا تصویب کردیم. با تشکر از برنامه حفاظت از «پی چک» ، ما بیش از ۵۰ میلیون شغل آمریکایی را نجات داده یا پشتیبانی کردهایم. در نتیجه ، ما شاهد کوچکترین انقباض اقتصادی هر کشور بزرگ غربی بوده ایم و بسیار سریعتر بهبود می یابیم. در طول سه ماه گذشته ، ما بیش از ۹ میلیون شغل به دست آورده ایم که رکورد جدیدی است.»

پرزیدنت ترامپ با اشاره به تظاهرات در مورد تبعیض نژادی در آمریکا افزود: در میان اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و خشونت پلیس ، دولت من همیشه در کنار مردان و زنان اجرای قانون خواهد بود.

وی در مورد توافقنامه زیست محیطی پاریس نیز اظهار کرد که او این پیمان ناعادلانه و پرهزینه را پایان داده است.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت شد که دولت اوباما از کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶جاسوسی کرده‌اند.

ترامپ دو وعده دیگر هم داد. او قول داد تا ایالات متحده نخستین زن را به ماه بفرستد و نخستین کشوری که پرچمش بر روی مریخ نصب خواهد شد نیز آمریکا خواهد بود.