عزاداری خصوصی علی خامنه‌ای در سالن خالی

اعضای دفتر و خانواده‌ رهبر جمهوری اسلامی نیز در مراسم عزاداری اختصاصی‌اش حضور نداشتند

وبسایت نشر آثار علی خامنه‌ای وابسته به دفترش، با انتشار مجموعه عکس‌هایی از مراسم عزاداری ماه محرم در «حسینیه امام خمینی» گزارش داد.

این مراسم در شب هفتم ماه محرم برگزار شده است.

در این عکس‌ها دیده می‌شود که علی خامنه‌ای به‌تنهایی در این سالن بزرگ نشسته و کاظم صدیقی، مرتضی وافی و کریم منصوری با فاصله بسیار زیاد حضور یافته‌اند و برای او قرآن و روضه خوانده‌اند و مداحی کرده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی هر ساله مراسم عزاداری ماه محرم را در حسینیه شخصی‌اش برگزار می‌کند. امسال به دلیل شیوع کرونا، دفتر وی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مراسم لغو شده است.

این در حالی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تحت‌فشار روحانیون و مداحان نزدیک به علی خامنه‌ای نتوانست برگزاری مراسم عمومی عزاداری را ممنوع کند و تنها پروتکل‌هایی برای کاستن از تبعات آن توصیه کرده است.

در مراسم اختصاصی عزاداری علی خامنه‌ای، اعضای دفتر و نزدیکان او نیز حضور نداشتند و به‌جز روضه‌خوان‌ها مداحانی که به‌نوبت وارد و خارج شدند تنها دو فیلم‌بردار و عکاس با فاصله بسیار زیاد حضور داشتند.

به‌این‌ترتیب رهبر جمهوری اسلامی سخت‌ترین و گسترده‌ترین قرنطینه و مقررات فاصله‌گذاری را در میان مقام‌های سیاسی کشورها اعمال کرده است و کسی نمی‌تواند در چندین متری او حضور داشته باشد.

علی خامنه‌ای از ابتدای همه‌گیری کرونا این مقررات بهداشتی سخت‌گیرانه را در مورد خودش اجرا و در شش ماه گذشته همه دیدارهای عمومی‌اش را لغو کرده است.

تنها دیدار سیاسی او در ماه‌های گذشته در سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق رخ داد. آقای کاظمی در فاصله بسیار زیاد از علی خامنه‌ای در سالن دیدارهای رهبر جمهوری اسلامی با او گفتگو کرد.