ناآرامی در ویسکانسن در پی تیراندازی پلیس به یک مرد سیاهپوست

از دوشنبه شب مقررات منع آمد و شد در شهر کنوشای ویسکانسن برقرار شد

یک روزنامه محلی ویدیویی منتشر کرد که در آن یک پلیس با ضربه آجر برخی معترضان از پا می‌افتد-SCOTT OLSON / Getty Images via AFP

دوشنبه شب گارد ملی ایالت ویسکانسن در شهر کنوشای این ایالت مستقر شد و مقررات منع آمد و شد به اجرا در آمد.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر)، یکشنبه شب، در پی تیراندازی پلیس به یک مرد سیاهپوست به نام جیکاب بلیک، تظاهرکنندگان در این شهر به خیابان‌ها رفتند، و ناآرامی و آتش‌سوزی تا ساعت‌هایی پس از نیمه شب ادامه یافت. ویدیوی تیراندازی پلیس به این مرد در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر شد و خشم بسیاری را برانگیخت.

به گفته اداره پلیس کنوشا، ماموران برای رسیدگی به یک درگیری خانوادگی به محل اعزام شده بودند که ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه، در نهایت منجر به تیراندازی شد. جزئیات تیراندازی مامور پلیس به مرد سیاهپوست در ویدیویی که ظاهرا از ساختمانی در آن ضبط شده، ثبت شده است.

چند ساعت پس از تیراندازی، جمعیت زیادی در خیابان‌ها گرد‌آمدند. به گزارش فاکس نیوز، برخی تظاهر کنندگان سنگ و آجر و دستکم یک کوکتل مولوتوف به سوی پلیس پرت کردند. یک روزنامه محلی ویدیویی منتشر کرد که در آن یک پلیس با ضربه آجر از پا می‌افتد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تونی اورز، فرماندار ویسکانسن روز دوشنبه گفت: «هر کسی باید طبق متمم اول قانون اساسی، اجازه ابراز خشم و سرخوردگی داشته باشد، بدون آن که ترسی داشته باشد.» وی افزود: «استقرار گارد ملی در ابعادی محدود است و هدف از آن، حمایت از ماموران محلی برای حفاظت از زیرساخت‌های حساس از جمله آب و برق و گاز و نیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی است تا اهالی کنوشا بتوانند در امن و امان تجمع کنند.»

به گزارش سی ان ان، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «باز هم یک آمریکایی سیاهپوست قربانی استفاده بی‌رویه از زور شد.» وی افزود: «عدالت برابر در مورد بسیاری از سیاهان آمریکا و دیگران واقعیت نیافته است...ما باید نژادپرستی نهادینه شده را براندازیم.»

به گفته ان پی آر، جیکاب بلیک در بیمارستانی در میلواکی، مرکز ایالت ویسکانسن بستری است و حال او بحرانی است. مسئولان ایالتی گفته اند تحقیقات در‌باره این حادثه را آغاز کرده‌اند.

بیشتر از جهان