جدی نگرفتن مقررات بهداشتی و افزایش میزان ابتلای جوانان به کرونا

قوی بودن سیستم ایمنی جوانان باعث شده قواعد بهداشتی را چندان جدی نگیرند

سازمان جهانی بهداشت، میانگین سن ابتلا به کووید-۱۹ که در آغاز همه‌گیری شصت سال بود، اکنون به چهل سال رسیده استAHMAD GHARABLI / AFP

در هشت ماهی که از همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد، الگوی سنی مبتلایان به این ویروس و خطر ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در حال تغییر بوده‌است.

گرچه هنوز سالمندان و کسانی که دارای عوارض قبلی چون بیماری تنفسی، قلبی-عروقی و دیابت هستند بیشتر در معرض خطرند، اما جدی نگرفتن مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در میان جوانترها، ریسک ابتلای این گروه سنی را بالا برده‌است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، به نقل از سازمان جهانی بهداشت، میانگین سن ابتلا به کووید-۱۹ که در آغاز همه‌گیری شصت سال بود، اکنون به چهل سال رسیده است.

در ایالات متحده آمریکا که بالاترین آمار را با بیش از ۱۷۰ هزار مورد مرگ و میر دارد، مسئولان پیوسته در باره جدی نگرفتن مقررات بهداشتی از سوی جوانان هشدار می‌دهند.

آنها می‌گویند جوانترها با اطلاع از این که سیستم ایمنی نیرومندتری دارند و میزان بهبودی آنها در صورت ابتلا به کرونا بالاست، اغلب توجه چندانی به استفاده همیشگی و درست از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دستها نمی‌کنند. کاهش میزان ابتلا در بسیاری از ایالتهای آمریکا این گرایش را تقویت کرده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 یکی از برجسته‌تریننمونه‌های این تغییر الگو، روز دوشنبه در دانشگاههای آمریکا مشاهده شد. هفته گذشته دانشگاه کارولینای شمالی درهایش را به روی دانشجویان برای کلاسهای حضوری باز کرد. طی شش روز، ۱۳۵ نفر در این دانشگاه مبتلا به کرونا شدند، که ۱۳۹ نفر دانشجو و پنج نفر از کارکنان دانشگاه بودند. در همین یک هفته، میزان ابتلا به کرونا از دو و هشت دهم درصد به ۱۳ و شش دهم درصد رسید. این دانشگاه بی‌درنگ روز دوشنبه همه کلاسهای حضوری را تعطیل کرد و جای آنها را به کلاسهای آنلاین داد. دانشگاههای چند ایالت دیگر نیز با روند مشابهی روبه‌رو شدند.

مکانهای آموزشی، تنها مراکز بالقوه انتقال ویروس نیستند. از هنگام بازگشایی برخی مکانهای عمومی در بیشتر ایالتها، گردهمایی‌های پرازدحام در مهمانیها، استخرها، سواحل دریا، و میخانه‌ها، بیشترین موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا را نشان داده‌اند.

روز سه شنبه، شهر ووهان چین که نقطه آغاز شروع همه‌گیری کرونا بود، برای اعلام مهار این ویروس، جشن بزرگی در یک پارک آبی با شرکت هزاران نفر ترتیب داد. گرچه از حدود دو ماه پیش هیچ مورد ابتلای جدیدی به کووید-۱۹ در ووهان دیده نشده، اما کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند که چنین گردهمایی‌هایی خطرناک است، زیرا امکان انتقال ویروس از نقاط دیگر به این شهر وجود دارد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری‌ها