ویروس کرونا؛ چگونه از خود برابر کووید-۱۹ مراقبت کنیم؟

بیشتر توصیه‌ها تاکید بر شستن مداوم دست‌ها دارد

متخصصان می‌گویند باید به اندازه مدتی که برای دو بار خواندن ترانه «happy birthday» زمان لازم است، دست‌ها را با صابون و آب شست - Tiziana FABI / AFP  

با افزایش پیوسته شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا، دولت توصیه‌هایی را منتشر کرده است تا به کمک آن، مردم خطر ابتلای خود به این بیماری مرگبار را کاهش دهند.

مات هانکوک، وزیر بهداشت بریتانیا، گفته است: «شستن مرتب دستها مهمترین چیزی است» که مردم باید برای جلوگیری از آلوده شدن به این ویروس انجام دهند.

وقتی که از سر کار به منزل می‌روید یا برعکس، همچنین پس از پاک کردن بینی، سرفه یان عطسه، و قبل از خوردن غذا یا دست زدن به مواد غذایی، بسیار مهم است که دست‌هایتان را بشویید.

باید با استفاده از صابون و آب گرم، یا مواد ضدعفونی‌کننده به مدت ۲۰ ثانیه دستهایتان را بشویید – یعنی به اندازه مدتی که برای دو بار خواندن ترانه «happy birthday» لازم است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر دست‌هایتان تمیز نیستند، به چشم‌ها، بینی‌تان دهان‌تان دست نزید.

در هنگام عطسه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی یا آستین خود – و نه دستانتان – بپوشانید، و بلافاصله دستمال کاغذی را در سطل آشغال بیندازید.

همچنین باید از تماس نزدیک با افراد بیمار بپرهیزید.

سازمان «بهداشت عمومی انگلستان» به مردم توصیه می‌کند از ماسک زدن پرهیز کنند چون «شواهد بسیار کمی» برای مفید بودن آنها در فضای خارج از مراکز درمانی و بیمارستانها وجود دارد.

اگر فکر می‌کنید احتمالا به ویروس کرونا – یا به عبارت دیگر بیماری کووید ۱۹ – مبتلا شده‌اید، به مطب پزشک، داروخانه یا بیمارستان مراجعه نکنید. بلکه باید با مرکز اورژانس تماس بگیرید.

اگر اخیرا از مناطقی که بیشتر به این ویروس آلوده شده‌اند برگشته‌اید، ممکن است از شما خواسته شود که خودتان را قرنطینه کنید.

© The Independent

بیشتر از جهان