تصمیمات کمک داور ویدوئی، باعث خشم بازیکنان کامرون شد

آلن دجومفا می‌گوید وی‌اَی‌آر جای نژادپرستی نیست

AFP

 

علی‌رغم عصبانیت تیم کامرون از دو تصمیم کمک داور ویدیوئی که باعث شد این تیم ۳-۰ به تیم انگلستان ببازد، آلن دجومفا، سرمربی کامرون این ادعا را رد کرد که نژادپرستی باعث حذف تیم او از جام جهانی زنان شده است.

گزارش‌ها در فاصله بین دو نیمه حاکی از این بود که پس از تأیید گل دوم انگلستان از سوی وی‌اَی‌آر در این بازی که در والانسین برگزار شد، بازیکنان کامرون احساس کردند که قربانی نژادپرستی شده‌اند.

ضربه الن وایت ابتدا به خاطر اینکه آفساید بود حساب نشد اما وی‌اَی‌آر خلاف آن رأی داد. این تصمیم، بازیکنان کامرون را عصبانی کرد و به خاطر جروبحث با لیانگ شین، داور وی‌اَی‌آر، با تأخیر به بازی برگشتند.

قبل از شروع نیمه دوم، نماینده فیفا به محل بازی آمد تا با بازیکنان کامرون صحبت کند و تصمیم وی‌اَی‌آر را برای آنها توضیح دهد، اما پس از آنکه وی‌اَی‌آر گل آجارا انشوت را به خاطر آفساید بودن نپذیرفت، خشم بازیکنان بیشتر برانگیخته شد.

دجومفا در مصاحبه خبری پس از بازی گفت این داوری «بی‌عدالتی» بود، اما این ادعا را رد کرد که بازیکن‌ها احساس کرده‌اند با آنها نژادپرستانه رفتار شده است.

دجومفا تأکید کرد «نه، همانطور که گفتم این بی‌عدالتی بود. غیر از این توضیحی برای آن ندارم. چرا باید چیز دیگری بگویم؟ این فوتبال است. نوعی بازیست، نوعی ورزش است. گاهی داور اشتباه می‌کند، اما امشب داور اشتباهات زیادی کرد.»

همچنین دجومفا این ادعا را  رد کرد که تیم او بازی را متوقف کرده است یا حاضر به ادامه بازی نبوده است، اگرچه آنها پس از گل وایت تمایلی به شروع بازی نداشتند و پس از پذیرفته نشدن ضربه نشوت چند دقیقه اعتراض کردند.

وقتی که از او سؤال شد که آیا بازیکن‌ها غیرعقلانی رفتار کردند، گفت: «به نظر من اشتباه می‌کنید. ببخشید، فکر می‌کنم این تصور شما است بازیکن‌ها هرگز بازی را متوقف نکردند و از ادامه بازی خودداری نکردند. من فکر می‌کنم بازیکن‌های من نمونه‌اند. البته گاهی اوقات که انسان دچار شوک می‌شود، ممکن است کنترل خود را از دست بدهد. من فکر نمی‌کنم بازیکن‌ها هرگز از ادامه بازی خودداری کرده باشند. آنها حرفه‌ای رفتار کردند و به همین خاطر در برابر آنها سر تعظیم فرود می‌آورم».

دجومفا در ادامه گفت: «ممکن است یک لحظه خواسته باشیم که بازی را ترک کنیم. اما، شکر خدا، توانستم خونسردی‌ام را حفظ کنم. افراد خیلی احساسی شدند. من باید خدا را شکر کنم که توانستم احساستم را کنترل کنم.»

© The Independent

بیشتر از ورزش