صلیب‌سرخ برای مقابله با کرونا و سیل به کره‌ شمالی نیرو فرستاد

به گفته مقامات کره شمالی، این کشور تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا نداشته است

صلیب‌سرخ کره‌شمالی ماه گذشته ۱۰ هزار کیت آزمایش ویروس کرونا دریافت کرده بود-Jung Yeon-je / AFP

صلیب‌سرخ ده‌ها هزار نفر را برای کمک به پیش‌گیری گسترش ویروس کرونا و تامین کمک‌های مربوط به سیل به کره‌شمالی اعزام کرد.

تا این تاریخ، هیچ گزارش ملی درباره موارد تایید شده ویروس کرونا در کره‌شمالی منتشر نشده‌است. این ‌درحالی ‌است که تدابیر قرنطینه سخت‌گیرانه‌ای اعمال شده‌است.

باران‌های شدید روزهای اخیر نگرانی‌هایی را درباره آسیب به محصولات و تامین غذا در این کشور جدامانده برانگیخته ‌است.

 یک مقام رسمی صلیب سرخ جهانی، بیش از ۴۳ هزار داوطلب برای کمک به مناطقی که دچار همه‌گیری ویروس کرونا و سیل شده‌اند اعزام شدند. برخی از این افراد با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و نهادهای هلال احمر همکاری می کنند.

این مقام صلیب سرخ جهانی افزود: «به دلیل شدت سیل، صدها خانه آسیب دیده و بخش‌های زیادی از محصولات برنج زیر آب رفته ‌است.»

صلیب‌سرخ کره‌شمالی ماه گذشته ۱۰ هزار کیت آزمایش ویروس کرونا، و همچنین تب‌سنج‌های مادون قرمز، ماسک‌های جراحی، گان و سایر وسایل محافظتی را دریافت کرد.

در شهر مرزی کوئه‌سونگ، که هم قرنطینه حاکم است و هم سیل آمده، داوطلبان صلیب‌سرخ کمک‌های اولیه را در اختیار دو هزار و صد خانواده‌ای که بیشتر در معرض خطر بودند قرار داده‌اند. به گفته آقای بایلمن از صلیب‌سرخ، این کمک‌ها شامل چادر برزنت، مجموعه وسایل آشپزخانه، لحاف، کیت‌های بهداشتی و ظروف آب است.

او ادامه ‌داد: «کمک‌های اولیه روان‌شناسی به خانواده‌ها داده ‌شده و درباره رعایت بهداشت و سالم‌ماندن آگاهی‌رسانی شده‌است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کمک‌ها در حالی به کره‌شمالی ارسال شده که براساس گزارش‌های رسانه‌های دولتی این کشور، پس از اعمال قرنطینه کووید-۱۹ در شهر کوئه‌سونگ حزب حاکم برای ساکنان این شهر غذا و تجهیزات پزشکی ارسال کرده‌است.

کیم‌جونگ‌‌اون ماه گذشته شرایط اضطراری اعلام کرد. اعلام شرایط اضطراری به دلیل آن صورت گرفت که فردی که سه سال پیش به کره‌جنوبی فرار کرده ‌بود، از مرزهایی که به شدت حفاظت می‌شوند، بازگشت و نشانه‌هایی از ابتلا ویروس کرونا داشت.

مقام‌های کره‌جنوبی گفته‌اند که این مرد قبل از این ‌که کشور را ترک کند، هیچ نشانه‌ای از ابتلا نداشته ‌است.

این مورد مشکوک، نخستین مورد گزارش شده کره‌شمالی از ابتلا به ویروس کرونا بود.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت اوایل این هفته اعلام کردند که نتایج آزمایش‌های این فرد، درباره ابتلای او به ویروس کرونا به قطعیت نرسیده‌ است.

دکتر ادوین سالوادور، نماینده سازمان جهانی بهداشت در کره‌شمالی، گفت: «در پی پیدا شدن این فرد مشکوک، بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر که در ارتباط اولیه و ثانویه بوده‌اند از سوی مقام‌های مسؤول در محلی که دولت تعیین کرده قرنطینه شدند.»

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent