پدر و دختر لبنانی در تهران به قتل رسیدند

مهدی داوود، ۵۸ ساله، و دخترش با شلیک پنج گلوله کشته شدند

این دو نفر سوار بر خودرو ال-۹۰ سفیدرنگ بودند و «تیم ترور» موتورسوار از سمت راننده به آن‌ها شلیک کرده است

ساعت ۲۱ شب گذشته در خیابان پاسداران تهران، یک پدر و دختر تبعه لبنان با شلیک یک فرد موتورسوار کشته شدند.

یک منبع خبری در نیروی انتظامی ایران گفته است که یکی از افراد ترور‌شده ۵۸ ساله و دیگری دخترهشت‌ساله یا ۲۷ ساله او بوده است و این حادثه حوالی گلستان یکم در خیابان پاسداران تهران رخ داد.

صداوسیما به نقل از پلیس ایران سن این دختر را هشت سال و خبرگزاری مهر ۲۷ سال اعلام کرده است.

این خبر را نخستین بار یکی از کاربران توییتر که گفته‌ می‌شود وابسته به نهادهای امنیتی است، به‌عنوان «خبر احتمالی» منتشر کرد.

این کاربر مدعی شده بود که این افراد در حوالی منزل مسکونی خانواده «ابومهدی المهندس» ترور شده‌اند. ضارب یا ضاربان سوار موتورسیکلت بوده‌اند و چهار تیر مستقیم به این دو نفر اصابت کرده و تیر پنجم منحرف شده است.

ساعتی پس از انتشار این اطلاعات در توییتر، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، خبر قتل این دو نفر را تایید کرد.

نام این پدر و دختر مهدی و مریم داوود است. هنوز هیچ اطلاعی از اینکه آیا این افراد با خانواده ابومهدی المهندس مرتبط بوده‌اند منتشر نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابومهدی المهندس، فرمانده کتائب حزب‌الله عراق و معاون شورای حشد‌الشعبی بود که بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد. او برای استقبال از قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس به فرودگاه بغداد رفته بود. در این حمله، قاسم سلیمانی نیز کشته شد.

حساب کاربری توییتری که نخستین بار این خبر را منتشر کرد در مورد جزئیات حادثه نوشت که این دو نفر سوار بر خودرو ال-۹۰ سفیدرنگ بودند و «تیم ترور» موتورسوار از سمت راننده به آن‌ها شلیک کرده است.

ارتباط احتمالی «مهدی داوودی» با گروه‌های سیاسی و شبه‌نظامی لبنان مانند حزب‌الله و یا ارتباط او با حشد‌الشعبی عراق و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی این کشور یکی از احتمالاتی است که از ساعات ابتدایی انتشار این خبر مورد بحث قرار گرفته است. هنوز هیچ مقام رسمی در ایران، لبنان یا عراق در این باره اظهارنظر نکرده است.

بیشتر از