سلمان رشدی خواستار حذف نظر اسلام‌هراسانه منتسب به او از توییتر شد

«این یک توییت جعلی است»

سلمان رشدی می‌گوید، «نابودی کل کشور به وسیله تروریسم، انفجار بمب، انفجار جمعیت، شورش و جهاد» به نقل از او جعلی است-JOEL SAGET / AFP

پس از دست به دست چرخیدن یک اظهار نظر اسلام‌هراسانه در توییتر، که به اشتباه به سلمان رشدی منتسب شده بود، این نویسنده اعتراض خود را ابراز کرد. 

روز پنجشنبه (ششم اوت)، این نویسنده بریتانیایی-هندی، تصویری را بازنشر کرد که در آن عکسی از رشدی در کنار یک نقل قول دیده می‌شود که به او منتسب است. 

این نقل قول اشتباه منتسب به رشدی می‌گوید که هدف اسلام «نابودی کل کشور به وسیله تروریسم، انفجار بمب، انفجار جمعیت، شورش و جهاد» است. 

رشدی ۷۳ ساله در پاسخ گفت: «این یک توییت جعلی است، که به نظر می‌رسد در حال چرخش است.» 

«من هرگز چنین چیزی را نگفته‌ام. توییتر، جک، لطفا حواستان باشد و این عکس را حذف کنید.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق مقررات توییتر، هر محتوایی که هویت کسی را جعل کند و یا هدف «گمراه کردن، ایجاد ابهام، و یا فریب دیگران» اخبار جعلی منتشر کند، ممنوع است. 

در گذشته، رشدی علیه «اخبار جعلی» صحبت کرده و کاخ سفید را به استفاده از اطلاعات کذب دیجیتال به عنوان سلاح و ابراز این ادعا متهم کرد که «تمام نیروهای کشور علیه رکن چهارم نشانه رفته است.» 

نویسنده کتاب بچه های نیمه‌شب، کاخ سفید را به عنوان جایی توصیف کرد که «منشا تمامی جریان‌های غیرحقیقی است.» 

سلمان رشدی در توییتی نوشت:‌ 

این یک توییت جعلی است، که به نظر می‌رسد در حال چرخش است. من هرگز چنین چیزی را نگفته‌ام. توییتر، جک، لطفا این را حذف کنید.» 

@SalmanRushdie

ششم اوت ۲۰۲۰

پیشتر در هفته جاری، کمپین دونالد ترامپ مجبور شد توییتی را که حاوی اطلاعات جعلی درباره کووید-۱۹ بود، قبل از آن که بتواند دوباره پست شود، حذف کند. 

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر