خداحافظی نوستالژیک با ماهی تابه چدنی

ماهی‌تابه چدنی برای اینکه زنگ نزند نیاز به چرب شدن دائم دارد

ماهی‌تابه چدنی بسیار سنگین بوده و شستشوی آن سخت است-PIXABAY

PIXABAY

اخیرا استفاده از ماهی‌تابه‌های چدنی محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ حتی یک انجمن در وب‌سایت «ردیت» با حدود ۲۰۰ هزار عضو به راه افتاده است.

اما یک سرآشپز مقیم نیویورک می‌گوید که ماهی‌تابه‌های چدنی، محصولی نوستالژیک هستند که دیگر نباید از آن‌ها استفاده کرد، و از خانه‌داران علاقه‌مند به آشپزی خواست که آن‌ها را از دیوار آویزان کنند.

فرانک پریسینتسانو، مالک چند رستوران، در اینستاگرام نوشت: «خیلی مضحک است چون مدت‌ها از عصر ماهی‌تابه چدنی گذشته است.»

«این واقعا متعلق به تاریخ است. می‌دانم که نوستالژی دارد. مادربزرگم ماهی‌تابه چدنی داشت، من هم ماهی‌تابه او را به ارث بردم. او برای خوراک‌های خاصی استفاده‌اش می‌کرد، بیشتر برای سرخ کردن آرد سوخاری و سیب‌زمینی سوخاری. فقط برای همین از آن استفاده می‌کرد، و دائم آن را چرب نگه می‌داشت و از آن مراقبت می‌کرد.

اما این روزها مشکل این است که کسی وقت چرب کردن دائمی ماهی‌تابه چدنی را ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



نیاز به چرب کردن ماهی‌تابه چدنی برای مطمئن شدن از این که زنگ نمی‌زند، تنها یکی از مشکلات این ظرف است. به گفته پریسینتسانو، چرب کردن دائمی ماهی‌تابه باعث می‌شود که «لایه چربی وارد غذا بشود».

همچنین، به گفته این سرآشپز، ماهی‌تابه چدنی «خیلی سنگین است، پاک کردنش خیلی سخت است و خیلی زود خورده می‌شود». او گفت که معمولا ماهی‌تابه‌های چدنی آن قدر سیاهند که «نمی‌شود فهمید روغن در چه حالی است یا کره دارد قهوه‌ای می‌شود».

وی افزود: «هیچ فایده مشخصی ندارند.»

مالک رستوران «فرانک» گفت که به جای خرج کردن پول برای خرید چدن، هوادارانش باید در ماهی‌تابه‌های آلومینیومی با پوسته فولاد ضدزنگ سرمایه‌گذاری کنند که «به همان خوبی است».

وی افزود: «نیازی به چدن نیست، احتیاجی به آهن کربن‌دار هم نیست» و توضیح داد که ماهی‌تابه‌های آلومینیومی و مسی «باید مورد توجه ما باشند».

درباره این که با ماهی‌تابه‌های چدنی چه باید کرد، پریسینتسانو در اینستاگرام گفت: «از دیوار آویزانش کنید، هر روز برایش دعا کنید، و روز تولدش آن را پایین بیاورید و برایش غذا بپزید.»

© The Independent

بیشتر از زندگی