مسافران بریتانیایی سفر از طریق تونل مانش را به پرواز ترجیح می‌دهند

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که حمل خودروها از این تونل، شاهد افت کمتری بوده تا سفرهای هوایی

در آخرین روز ژوئیه، به طور متوسط هر ثانیه یک خودرو وارد هر یک از مسیرهای دو سوی تونل شد- Getlink 

مسافران بیشتری به جای پرواز با هواپیما، ترجیح می‌دهند خودروهایشان را از تونل مانش بگذرانند. تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که حمل خودروها از تونل، شاهد افت کمتری بوده تا سفرهای هوایی.

در ماه ژوئیه، ترافیک مسافری میان بندر فولکستون در انگلستان و کاله در فرانسه از طریق تونل مانش یا «یوروتونل» حدود یک پنجم کمتر از میزان مشابه سال پیش بود.

در آخرین روز ژوئیه، به طور متوسط هر ثانیه یک خودرو وارد هر یک از مسیرهای دو سوی تونل شد.

این رقم به‌خصوص از این نظر مهم است که در ۹ روز اول ژوئیه، هر کسی که از فرانسه وارد بریتانیا می‌شد باید دو هفته در قرنطینه می‌ماند، که همین باعث کاهش تقاضای سفر شد.

در یوروتونل، راننده‌ها و مسافران می‌توانند در خودروهایشان بمانند و فقط برای بازرسی گذرنامه پیش از راندن به سمت قطار حمل توقف کنند. در طول سفر ۳۵ دقیقه‌ای، سرنشینان در خودروها می‌مانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرویس یوروتونل حالا شعارش را «امن‌ترین راه به فرانسه» قرار داده‌است.

در ماه ژوئیه، یوروتونل ۲۳۳هزار و ۱۷۲ خودرو حمل کرد، که بیش از ۵ درصد آن در آخرین روز مه بود. در آن روز ۱۲هزار و ۲۳۹ خودرو وارد قطارهای باری شدند، که معادل یک خودرو در هر هفت ثانیه است.

در مقایسه، شرکت‌های هواپیمایی عمده‌ای که از بریتانیا پرواز دارند – یعنی بریتیش ایرویز، ایزی‌جت، جت۲ و رایان ایر – تنها نیمی از گنجایشی که برای تابستان برنامه‌ریزی کرده‌بودند پر کرده‌اند.

اما بر روی هم، تا این‌جا سال ۲۰۲۰ سالی کم‌تردد برای یوروتونل بوده است. در فاصله ژانویه و ژوئیه، ترافیک مسافر تقریبا نصف شد، و در همین حال، حجم بار تا یک ششم کاهش یافت.

در مطالعه گسترده‌تری بر روی روش‌های ترابری که ایندیپندنت انجام داده، در دوران ویروس کرونا، کشتی‌های رفت و برگشتی بیشتر از دیگر روش‌های حمل و نقل ترجیح داده شدند.

نظرسنجی توییتری با ۶۶۰۰ رای، نشان داد که ۴۳ درصد از مردم هوادار کشتی‌های رفت و برگشتی‌‌اند، پس از آن راه آهن (از جمله یوروتونل) با ۲۹ درصد و سفر هوایی با ۲۳ درصد قرار دارند.

تنها پنج درصد از کسانی که داوطلبانه در این نظرسنجی شرکت کردند، سفر با اتوبوس را ترجیح می‌دادند.

© The Independent

بیشتر از زندگی